Výlet na Broumovsko

11. dubna 2020
Úvod / Články / Výlety a turistika / Výlet na Broumovsko

Je Bílá sobota, 11. dubna 2020. S Maruškou jsme si naplánovaly náš první letošní společný výlet, a tak se vydáváme samozřejmě do našeho rodného kraje, tedy na Broumovsko.

Vlakem jedeme až do Broumova (samozřejmě v rouškách). Z vlakového nádraží se jdeme podívat na Broumovský klášter. Otevřen je stánek restaurace U tří růží, kde je možnost piva do plastové lahve, ale jinak je tu liduprázdno.

Broumovský klášterBroumovský klášter

Od kláštera jdeme přes náměstí a po schodech kolem gymnázia scházíme k Alejce. Odtud dále po červené turistické značce (Hřebenovka, Jiráskova cesta, Svatojakubská cesta), která navavazuje na naučnou stezku „Proč chodit daleko?“ Po ní dojdeme do Křinic ke kamenné soše Brána času.

Z této stezky odbočujeme na červenou turistickou značku a jdeme po až pod Hvězdu k restauraci Amerika. Kolem Kaple Panny Marie Hvězdy Jitřní stoupáme po kamenných schodech až na Hvězdu. Tady se kocháme krásnými výhledy do místní krajiny (Janovičky, Rožmitál, Broumov, Šonovský kostel).

Kaple HvězdaHvězda

Dnes je tu otevřena i Kaple Panny Marie Sněžné. Od rozcestníku na parkovišti se vydáváme po červené turistické značce (Hrubá rokle) do Hlavňova k rybníku. Tady Maruška potkává svého spolužáka ze základní školy, a tak se tu zdržujeme.

RybníkRybník v Hlavňově

Místní hospůdka Na hrázi prodává pivko z okénka, a tak si také jedno dáváme. Dále pokračujeme po žluté turistické značce na Klůček a odtud opět po Jiráskově cestě jdeme do Police nad Metují. Jiráskova cesta dále pokračuje přes Radešov po polní cestě do Bezděkova nad Metují. Tady z Jiráskovy cesty odbočujeme na žlutou turistickou značku, po které dojdeme na vlakové nádraží a odtud pojedeme domů.