Přes tři špičáky

29. dubna až 1. května 2017
Úvod / Články / Výlety a turistika / Přes tři špičáky

Scházíme se na hlavním nádraží v Hradci Králové (já, Šárka, Kristýnka, Vítek, Ivana a Michal) a máme před sebou krásný čarodějnický prodloužený víkend, který jsme se rozhodli společně strávit na Broumovsku, a jehož plán nám připravila Šárka. Zvládnout máme všechny tři Špičáky – Ruprechtický, Honský a Božanovský.

Na Ruprechtický špičák

sobota, 29. dubna

Odjezd z Hradce Králové probíhá bez komplikací, které však záhy nastávají ve Starkoči, kde nám ujel vlak do Broumova a další jede skoro až za hodinu. Čas moc neubíhá, není ani kam zajít na pivko. Abychom si to čekání nějak zpříjemnili, saháme do vlastních zásob.

Po všech patáliích přijíždíme do Broumova před polednem (původně jsme tam měli být v 10:00 hod.) a rovnou vyrážíme po předem naplánované trase. Z broumovského nádraží jdeme po modré turistické značce do Rožmitálu. Cestou dáváme jednu občerstvovací zastávku a pokračujeme dále přes vesnici až do místního lomu. Nějak se oteplilo, a tak zde ze sebe shazujeme svršky a opět se občerstvujeme. Po modré turistické značce pokračujeme dále přes Bobří vrch a Třípanský kámen až na Janovičky.

Na dnešní plánované trase už nebude žádná hospůdka. Zastavujeme se tedy v hospodě Na Vyhlídce. Díky vlakovému zpoždění nemáme moc času, a tak dáváme pouze jedno pivko a bramboráčky. Po zaplacení vyrážíme dále. Cestou na Janovičky jsme už místy procházeli čerstvě napadnutým sněhem. Tento však nečekaně pokrývá i naši další cestu. Je to ale příjemné, když můžeme jít jen v krátkém tričku (Vítek jde i v kraťasech) a pod nohy nám křupe snížek.

Cesta jde stále z kopce do kopce – přes Jedlový vrch, Čertův vrch, Hraniční vrch, Jelení vrch až na Ruprechtický špičák. I přesto dobrou náladu neztrácíme. Když už jsme si mysleli, že máme před sebou poslední kopec a bude následovat cíl naší dnešní cesty – Ruprechtický špičák – je tam kopec ještě jeden. Ale pak už konečně náš vytoužený cíl – Ruprechtický špičák s rozhlednou. Usedáme na lavičku, abychom počkali, až všichni dorazí. Poté jdeme na rozhlednu, abychom se pokochali krásným výhledem do kraje a společně se vyfotili. Vítek nás překvapuje šampaňským.

Ruprechtický špičákVrchol Ruprechtického špičáku

Pak už nás čeká jen sestup do Ruprechtic, kde máme v Penzionu Nový Drůr zamluvenu večeři a nocleh. Z původně plánovaného příchodu kolem 18. hodiny přicházíme až kolem osmé. Na večeři a pivko jsme se těšili, pivo však dáváme pouze jedno. Nějak na nás všechny najednou padla únava, a tak už ani nemáme chuť na další pivko a jen prosebně koukáme na Michala, aby to druhé dopil co nejrychleji, abychom se konečně mohli odvalit do svých postýlek. Za dnešní den jsme nakonec ušli 25 km.

Přes Honský špičák

neděle, 30. dubna

Ráno vstáváme zcela svěží. Před sebou máme kratší trasu (asi 15 km) přes Honský špičák na Hvězdu. Počasí přeje stejně jako včera, a tak není kam spěchat. Také jsou dnes čarodějnice a chceme si užít pobytu na Hvězdě. Šárce se totiž podařil pro nás zajistit nocleh přímo na chatě Hvězda. Po snídani se vydáváme na cestu.

Procházíme celé Ruprechtice a na nádraží se k nám přidává Míra, který přijel až dnes. Jdeme do Meziměstí, kde dáváme první zastávku na pivko. Poté pokračujeme dále. Kristýnka však zjišťuje, že se jí rozlepily boty a tak se s Mírou vrací zpět do Meziměstí, aby se pokusili to nějak opravit. My zatím pomalu pokračujeme v cestě. Zůstáváme u takového malého ohniště, kde něco zakrojujeme k snědku a k tomu také něco popíjíme. Když dorazí Kristýnka s Mírou a opravenou botou, pokračujeme dále až na Pasa. Opět musíme oslavit další úsek zvládnuté cesty.

Honský špičákHonský špičák

Pak po červené turistické značce pokračujeme na Honský špičák. Z jeho vrcholu není přes stromy skoro nikam vidět. Usedáme ale zde, abychom oslavili jeho zdolání. Přes Laudonovy valy a Strážní horu pokračujeme až na Hvězdu. Návštěvníků je tu dost. Většina, včetně nás, obdivují prase Berušku. My jsme rádi, že naše cesta tu dnes končí a již nikam nemusíme. S radostí se jdeme ubytovat. Pan vedoucí má pro nás uchystány útulné pokojíčky s výhledem na Broumov a jeho přilehlé vesničky. Obdivujeme i koupelnu s vanou. Nic lepšího jsme si nemohli přát.

Pomalu zasedáme ke stolu, abychom si dali něco dobrého k večeři a samozřejmě pivko. Mezitím jdeme na terasu prohlédnout si krásy zdejšího kraje. Od pana vedoucího na přivítanou dostáváme panáčka bylinného moku – Jäegemaister. Dnes jsou čarodějnice.  A tak nás Vítek každou (včetně paní servírky) obdarovává čarodějnickým nosem. S ním vyrážíme na Supí hnízdo. Je tu krásný pohled na krajinu a jejich čaroděnické ohně, hezký je i pohled na zapadající Slunce. No, a to bychom snad ani nebyli my, kdybychom sebou neměli nějakého toho panáčka. Připíjíme si na šťastný odlet. Smile

Ještě nesmím zapomenout, že nás zde nečekaně navštívili naši kamarádi z Náchoda – Michal, Standa a Zdena.

Božanovský špičák

pondělí, 1. května

Probouzíme se do krásného pondělního slunečného dne. Žádná z nás neodletěla. Čeká nás trasa dlouhá asi 22 km přes Božanovský špičák na železniční zastávku do Police nad Metují. Po snídani na Hvězdě jdeme přes Supí vrch, Modrý kámen, Velkou kupu, Korunu na poslední ze tří plánovaných špičáků - Božanovský. Z vyhlídky se kocháme krajinou sousedního Polska.

Božanovský špičákVýhled z Božanovského špičáku

Pak už pomalu sestupujeme do Bělého a dále do Bezděkova nad Metují. Máme to docela časově nahnuté, ale nakonec ještě stíháme zastávku v hospodě Na Mýtě. Dáváme si samozřejmě, jak jinak, pivko. Od Šárky dostáváme odměnu za absolvování tohoto prodlouženého víkendu, a to Jäegemaistera.

Měli bychom stihnout odjezd předposledního vlaku z polického nádraží. Po zaplacení tam pomalu vyrážíme. Zde se dozvídáme, že vlak je zpožděn. Nenapadá nás nic jiného, než že nám opět ujede vlak ve Starkoči, a tak si plánujeme, že raději vystoupíme v Náchodě a zajdeme ještě do nějaké hospody. Zpožděný vlak přijíždí do stanice. Nastupujeme. Paní průvodčí nás však ubezpečuje, že rychlík ve Starkoči na tento vlak počká. Dáváme tedy na její informaci a v Náchodě nevystupujeme. Rychlík ve stanici Starkoč skutečně čeká. Čeká nás už jen asi půlhodinová cesta do Hradce Králové.

A tady končí náš prodloužený čarodějnický víkend. Všichni děkujeme Šárce, že nám jej tak hezky zorganizovala.