Procházka na Policku

8. prosince 2019
Úvod / Články / Výlety a turistika / Procházka na Policku

Je druhá adventní neděle, 8. prosince 2019. Já, Maruška a Věra jsme se rozhody strávit tuto adventní neděli na Policku.

Z polického náměstí vyrážíme po zelené turistické značce, která nese i název Svatojakubská cesta, směrem do Suchého dolu. Cestou na kraji lesa se zastavujeme u kaple Panny Marie Lurdské.

Kaple v lese

Po zelené turistické značce pokračujeme až na rozcestník – Suchý důl, bývalá myslivna. Už jsme tuhle cestu šly několikrá a vždycky hledaly Suchodolskou Niagáru ale nikdy se nám ji nepořilo najít. Můj bratr říká, že pokud neteče voda, tak se špatně hledá. No, ale snad jsme ji tentokráte našly, alespoň ta GPS nám ukazovala, že stojíme na správném místě.

Vracíme se zpět na rozcestí a dále pokračujeme k rozcestníku Suchý důl – rozcestí. Odtud pokračujeme po zelené turistické značce, také Linhartova stezka, až k Přístřešku Nad Slavným a dále po žluté turistické značce, která nás dovede ke Kamenné bráně. Odtud po žluté dojdeme k odbočce na vyhlídku Koruna, dále u Zeleného hájku.

Kamenná brána

Neznačenou cestou jdeme Zelený hájek – rozcestí a dále po zelené k Pánovu kříži a dále U Zabitého. Do cíle našeho dnešního putování, kterým je Penzion U Lidmanů v Machovské Lhotě, nás dovedla žlutá turistická značka. V této útulného hospůdce vyčkáme přijezdu autobusu, kterým se vrátíme zpět do Police nad Metují k vlaku.

Dnešní pohyb ve skalách nebyl nijak rychlý, místy byly skály pokryty i ledem. Ale ještě se do této oblasti musíme vrátit, abychom si prošly od Pánova kříže žlutý okruh, kde každá skála mé své jméno (třeba Kovadlina, Veverka, Želva) a tzv. Bludiště, kde jsem naposledy byla v létě na kole i s výstupem na Junáckou vyhlídku. Ze skal byl, sice přes stromy, výhled na Broumovsko (Božanov, Martínkovice, Křinice a také Broumov).