Cyklo výlet na Podzvičinsko

10. dubna 2020
Úvod / Články / Cykloturistika / Cyklo výlet na Podzvičinsko

Několik posledních let jezdíváme na velikonoční výlet o Velkém pátku. V současné době je však vyhlášen v naší republice nouzový stav, a proto se náš společný velikonoční výlet nemůže uskutečnit. Do přírody ale můžeme, a tak se vydávám na výlet sama na kole.

Vlakem se přibližuju do Hořic v Podkrkonoší. Z vlakového nádraží vyrážím směrem na Miletín (cyklotrasa č. 4086). Cestou se zastavuji u Masarykovy věže samostatnosti a Kaple Panny Marie Hlohové, od které je krásný výhled na zasněžené Krkonoše. Do Miletína sjíždím PP Údolí Bystřice.

PotokÚdolí Bystřice

Na náměstí již tradičně navštěvuji výrobnu tzv. miletínských modlitbiček a jedno baleni nakupuji sebou. Poté pokračuji kolem zámku k rodnému domku K. J. Erbena. Odtud dále po Naučné stezce K. J. Erbena, která mne vede ještě kousek podél řeky Bystřice ke studánce, v jejíž blízkosti se nachází dřevěná socha „Polednice“. Naučná stezka dále pokračuje kolem sochy Panny Marie až k vyhlídkovému místu, kde je umístěna další dřevěná socha „Pán na koni“ (z Erbenovy básně Zlatý kolovrat). Naučná stezka mne dovede na rozcestí Miletínských lázní.

Socha PolednicePolednice

Zastavuji se u léčivého pramene a dále pokračuji po zelené turistické značce přes vesničku Úhlejov a Růžovku na dnešní nejvyšší cíl mé cesty, Zvičinu. Odtud sjíždím po modré turistické značce na rozcestí Sedlo pod Zvičinou. Pokračuji po zelené turistické značce k rozcestníku Perná – Kříž, dále na rozcestí Březina a po cyklotrase č. 4139 přijíždím do Bílé Třemešné.

Raisova chata, ZvičinaRaisova chata na Zvičině

Tady trošku váhám, kterým směrem se vydat. Nakonec se rozhoduji pro Vodní nádrž Les Království. Po přejezdu hráze jedu po silnici přes Verdek do Dvora Králové nad Labem. Ve vesnici Verdek míjím dva zajímavé dřevěné mosty přes Labe. Ve Dvoře Králové nad Labem se napojuji na Labskou stezku a přes Žireč a Stanovice jedu do Kuksu a dále pak do Jaroměře.

PřehradaPřehrada Les Království

V Jaroměři odbočuji z Labské stezky a přes Semonice a Černožice jedu do Smiřic. Abych se vyhnula většímu množství cyklistů na Labské stezce vyhledala jsem si cyklotrasu č. 4252, která mě dovede na okraj Hradce Králové - Ruseka. A to už jsem skoro doma.