Broumovská rokle podruhé

18. července 2020
Úvod / Články / Výlety a turistika / Broumovská rokle podruhé

S klukama jsme se rozhodli, že se zase po nějaké době vypravíme do Broumovských stěn. Tentokrát ale jen na jednodenní výlet do nějaké pěkné rokle, asi té, kterou jsme loňský říjen neprošli celou. Jirka pro jistotu sbalil lano a zlanařil kamaráda.

Na WhatsApp probíráme trasu, předpověď počasí, jestli pojedeme vlakem v 7:37 nebo Boeingem 737, kde si dáme oběd, dostalo se i na cenu rumu Republica v Tescu nebo na to, že v Broumovkách nedávno někoho zachraňovali. Také Vláďovi závidíme, že může v práci spát a že tam dělá jen s Renátkama. No prostě jsme se těšili jako malí kluci, až jsme z toho složili něco jako báseň.

Vstáváme z postelí plni stesku,
po mladém zadečku plesku.
Dostali jsme však esemesku:
lépe vlakem než řídit V3-esku.

V tichu rána bez potlesku,
vydáváme se za rozbřesku
na klikatou skalní stezku,
námi neprojitou k dnešku.

Byť není v Norsku, ale v Česku,
nese v ruce k jídlu tresku,
co koupil, když odbočil na Vesku,
protože chtěl se vyhnout Tescu.

Vláčí sem tlustou hostesku,
prsa všude, však bez přívěsku,
kráčí skoro bez posměšku,
oslňován září foto blesku.

Povolenou však má Vláďa přezku,
klopýtnul přes pamětní desku
a s rychlostí blesku
v mžiku dopad s hlukem třesku!

Foto uložil nejen na flešku,
i v Machově dal jej na vývěsku,
měli z toho místní grotesku
a my námět na gramodesku
- pro Plíhala.

Když ráno zajíždím hluboko do údolí k nádraží ve Václavicích, je mi jasné, že byla blbost Vláďovi říkat, že ho naložím právě tady. Myslel jsem, že to bude rychlejší než v Náchodě, ale nebylo. Naše dnešní čtyřka je kompletní po příjezdu na parkoviště u rybníka v Hlavňově.

RoklinaObčas se dostáváme do úzkých (míst)

Vyrážíme do lesa k roklině, kterou jsme nedávno trochu nakousli, ale tehdy Jirku tlačil čas a museli jsme to brzy po obědě otočit a odjet. Dnes Jirku nevolají taneční povinnosti. Taky jeho zlanařený parťák Pavel se vyjádřil, že dnes nehodlá odjet dříve, dokud nebude dosaženo cíle. A jak jsme zjistili později, myslel to vážně.

Procházíme po již známé trase, pod povědomými skalami a stěnami, přes velmi dobře známou trouchnivějící kládou, na nezapomenutelný skalní práh. Roklinu na chvíli opoštíme, abychom se do ní zase brzy vrátili. Tentokrát jsme už šli téměř najisto - tam, kde jsme minule tápali, teď už víme a pokračujeme dál.

Nenápadnou pěšinou, která vypadá jako odbočka k čůracímu místu, se dostáváme dál. Musíme na velký balvan vklíněný mezi dvě skály a už máme cíl na dohled. Jenže lezení někam jen na tření není nic pro mě a navíc nebylo v pokynech vzít si s sebou sedák a slaňovací osmu. Proto nakonec jen Pavel dosáhl vrcholu a mohl se se jen on za odměnu pokochat výhledem.

Výhled na skály

Po prohlídce rokliny se přesouváme k Supímu hnízdu, kde se díky schodům můžeme dostat všichni a užít si pohled do broumovské kotliny. Když už jsme tak blízko chaty Hvězda, je jasné, že na oběd zajdeme právě sem. Jen krátce jsme stanuli u pokrouceného kovového zábradlí na vyhlídce na Skalní divadlo, než jsme konečně došli na do oblíbené dřevěné chaty. Musím se přiznat, že po minulé zkušenosti to dnes bylo naprosto výtečné! Nadlábli jsme se a vůbec jsme na sobě nešetřili.

Vracíme se Kovářovou roklí dolů do Hlavňova. Je to sice hodně profláknuté místo, ale je prostě hezké. A navíc se tady od Pavla dozvídám, že tudy jde poprvé. Dnes nespěcháme a tak se můžeme v jednom místě usadit na velký balvan u pěšiny a kochat se vyžínkovanými metrosexuály ve značkových keckách, které se ale spíš hodí maximálně na městskou dlažbu.

Celý den bylo zataženo, občas se honily i těžké mraky, ale nakonec jsme nezmokli. Došli jsme zpět k autům a rozjeli se k domovům. Už po cestě ale začaly padat první kapky deště, takže jsme to nakonec s počasím vystihli hodně dobře.