Dovolená v Ráji 2011

30. července až 5. srpna 2011
Úvod / Články / Hory / Dovolená v Ráji 2011

Konečně nastal čas dovolené a vše je připraveno směr Slovensko. Žádné válení u moře, to není nic pro mne Smile. Slovenský ráj, jeho rokliny, žebříky, řetězy, stupačky a hlavně nádherná příroda nás čekají. V podvečer přijíždíme do Autocampu Podlesok. Rozbalujeme stany a jdeme spát…

Roklina Piecky, Slovenský ráj

Ráno volíme kratší trasu pro první den. Roklina Piecky a nazpátek do kempu. Při výstupu roklinou jsou všichni nadšeni a téměř utíkáme vzhůru. Jak to tak dopadá máme hodně času tak si protahujeme cestu na Kysel a Velký Kysel. Po pěkných osmi hodinách dorážíme do Podlesoku. Po potřebné sprše v zrekonstruovaných sprchách se jdeme posilnit do místní roubenky. Sympatické ceny chmelového nektaru a halušek nás příjemně překvapují.

Suchá Belá, Slovenský ráj

Druhý den nás čekala nejkomerčnější trasa Suchá Belá - Kláštorisko a podél řeky Hornád po modré turistické nazpátek. Cesta se opět protahuje na příjemných osm hodin. Zdoláno máme bezpočet žebříků, stupaček a jiných nástrah Slovenského Ráje. Třetího dne se chystáme do nejdelší rokliny a podle mne také nejkrásnější. Čeká nás Velký Sokol. Za dvě hodiny jej vycházíme a zvolna míříme nazpátek do kempu, abychom načerpali síly na další den, kdy na nás čeká brzký přejezd do Vysokých Tater a nejvíce očekávaný výstup.

Piecky Hornád Velký Sokol

Priečné sedlo, Vysoké Tatry

Ráno nemohu dospat a vstávám brzo, Tatry jsou vidět a svítí sluníčko. Honem balíme a přejíždíme do Tatranské Lomnice, kde na novém parkovišti u Lanovky necháváme auto ZADARMO! Naházíme vše potřebné do batohu a necháváme se vyvézt na Skalnaté pleso. Chvíli se pokocháme výhledem na Lomnický štít a vyrážíme po červené magistrále na Zamkovského chatu. Počasí stále přeje, chvíle rozhodování… Jdeme do toho.

Téměř dvouhodinový výstup na Téryho chatu zvládáme za hodinu, kofola a zelňačka na posilnění a vzhůru po skalách a řetězech na tříhodinový přechod Priecného sedla na Zbojnickou chatu. Počasí nám zatím stále vychází a před sebou máme krásné výhledy. Po cestě potkáváme i terénní kozy (kamzíky Laughing). Ze Zbojnické chaty už jen 3,5 hodiny sestup po modré zpět do Tatranské Lomnice. Dnešní výlet byl vrchol všeho, jedeme se ubytovat do Autokempu do Staré Lesné a večer zakončíme opět doplněním tekutin chmelovým mokem.

Priecne Sedlo      Priecne Sedlo
Stoupání do Priečného sedla

Popradské pleso, Vysoké Tatry

Na poslední den jsme zvolili už jen nenáročný výšlap ze Štrbského Plesa na Popradské a nazpět. Zakončení celé dovolené bylo odpolední koupání v termálním prameni, který je zdarma za lázněmi Bešeňová. Celý program nám perfektně vyšel a nemuseli jsme použít ani mokrou variantu výletu do jeskyně Zla Diera popřípadě Dobšinské ladové jeskyně.

Závěrem

Autocamp Podlesok velice doporučuji, jeho úroveň rok od roku neustále stoupá při stávajících cenách a personál je velice ochotný. Restaurace mají příjemné ceny a krásné posezení. Navíc z autokempu vede hned několik turistických cest. Rád se na Slovensko zase brzy vrátím.