Rozhledna Vrbice

21. července 2018
Úvod / Články / Výlety s dětmi / Rozhledna Vrbice

Dnes se vydáváme na výlet vlakem. Naším cílem je rozhledna Vrbice, na kterou půjdeme pěšky z Doudleb nad Orlicí. Vlastně máme ještě jeden cíl - oběd v Penzionu Pod rozhlednou, který je ve Vrbici, jen asi 200 metrů od rozhledny. Doufáme, že se najíme mnohem lépe než minulý týden ve Zderazi.

Do Doudleb přijíždíme až v 10:54, takže se domlouváme, že nejprve dojdeme do Vrbice na oběd a cestou zpět se zastavíme na rozhledně. V Doudlebách je dost teplo, což je nepříjemné, dokud se nedostaneme do stínu lesa. Za osadou Příkazy odbočujeme po modré značce vpravo na louku, jen musíme jít po jiné polní cestě, protože na té původně značené se staví dům a cesta už neexistuje.

Stoupání loukou dnes doprovází neustálé stížnosti dětí: "Mně už bolí nohy..." Ale v boji s bolavýma nohama nám pomáhají všudypřítomní lesní mravenci - nemůžeme se zastavit, protože nám hned lezou po nohách a koušou bez varování. Takže děti se nakonec daly skoro do poklusu i do kopce.

Info k výletu

Když jsme vylezli z lesa a přešli zvlněnou loučku k silnici, na horizontu se objevila střecha rozhledny, jak leží v dálce na poli. Rozhledna totiž nestojí na úplném vrcholu kopce Kastel, ale kousek za ním a tak nám ji vrchol skoro celou zakrývá. Těšili jsme se, až zase odbočíme ze silnice, což se asi po 200 metrech stalo, ale průchod skládkou odpadů, kudy značka prochází,  vyčuhujících z lesního porostu nebyl moc příjemný. To už jsme zase u silnice a k rozhledně, kterou už vidíme v celé kráse, nás čeká posledních pár set metrů.

Penzion Pod RozhlednouPenzion Pod Rozhlednou ve Vrbici

Máme strašný hlad, tak jsme rozhlednu zatím minuli a pokračujeme asi 200 metrů dál k vesnici Vrbice, kde je jako provní stavba Penzion pod rozhlednou, kde si chceme dát oběd. Bohatě jsme se odměnili za to, že jsme sem dotáhli děti. Řízky, sýry, kávičky, nanuky i poháry nám moc chutnaly. Jsme rádi, že tu dobře vaří, zvláště po naší zkušenosti z minulého týdne s jednou restaurací ve Zderazi. Navíc si tu děti pohrály na hříšti.

Po opravdu sytém obědu jsme se vrátili k rozhledně. Dětské vstupné je 10 Kč, za dospělého 20 Kč. Přestože viditelnost není ideální, výhled z plošiny ve výšce 25 metrů dnes nabízí scenérii Podkrkonoší - Krkonoše vidět nejsou, Královéhradecka - třeba vysílač na Kolibě, Orlických hor, Nového Hrádku, údolí Divoké Orlice, Orlickoústecka, kde vidíme Andrlův chlum, Vysočiny a Železných hor. Matně je vidět i Králický Sněžník. Poblíž vidíme, kromě kukuřičného pole přímo pod námi, Kostelec nad Orlicí, Chlum nad Liticemi i s vysílačem, Vamberk, budovu nádraží v Potštejně nebo rozsáhlý areál Škody v Kvasinách.

VýhledPohled na Orlické hory

Děti si pod rozhlednou zase dostatečně a dlouho pohrály na hřišti pod rozhlednou a já jsem tu potkala známé. Nakonec jsme museli dát povel k odchodu, abychom stihli nějaký rozumný spoj.

Rozhledna VrbiceRozhledna Vrbice - dnes s lešením

Na vlak se vracíme stejnou cestou, která je skopce přeci jen snažší a rychlejší. Ale v tom vedru se i tak potíme. Pod lesem nad Doudlebami jsme dětem ukázali jak dělá káně a jak vypadá na obloze. Zbylo nám asi 5 minut na hřiště, na kterém se děti ještě chtěly pohoupat, ale nakonec z toho nic nebylo - museli jsme řešit jinou akutnost. Tak jsme to měli akorát k vlaku v pět hodin.