bike-trek.cz

Croozer - malá recenze

  30. května 2016
Úvod / Články / Recenze / Croozer - malá recenze

V této malé recenzi se nechci věnovat konstrukci, použitým materiálům a podobně, ale spíše praktickým zkušenostem, které jsme nabyli při používání dětského vozíku za kolo Croozer, a příslušenství, které jsme časem dokoupili. Obecně jsme s Croozerem byli spokojeni, ale nikdy jsme ho neporovnávali s jinými výrobky a značkami.

Důležité, co tu musím uvést je, že jsme hned od počátku chtěli s vozíkem jezdit po lesních cestách a pokud to terén dovolí, tak i po širších pěšinách. Je jasné, že s vozíkem za kolem, ve kterém je navíc malé dítě, se do žádných singlů a těžšího terénu nikdy pouštět nebudeme, ale kameny a kořeny by měl zvládnout. Zároveň jsme s ním nehodlali jezdit po běžných silnicích.

První Croozer jsme měli vypůjčený. Byl vybaven odpružením pomocí gumicuků, u kterého se dala nastavovat tuhost pomocí provlečení gumového lana různými otvory přepákování konstrukce pružení. Jak jsme zjistili záhy, když jsme si pořídili vlastní Croozer (použitý z druhé ruky), i toto nic moc odpružení je lepší než žádné.

Celkové provedení

Vozík je vybaven dvěma velkými koly a za jízdní kolo se připevňuje pomocí tažné tyče. Ta se k jízdnímu kolu upevňuje nasunutím na čtyřhran, který si předem namontujete na osu zadního kola. U vozíku jsou vždy dva tyto čtyřhrany, takže případné přepřežení za čerstvého bajkera bylo velmi snadné a ryhlé. Vozík se pak zajistil závlačkou a textilní páskou s karabinou.

Dítě sedí ve směru jízdy, má výhled dopředu i do stran. Za zády dítěte je velký úložný prostor a kapsa. K vozíku se dodává další příslušenství, které ale nesouvisí s použitím za kolem (malé třetí kolečko pro kočárek, větší třetí kolo také buď pro kočárek nebo pro inline brusle).

Úložný prostorÚložný prostor za sedačkou dítěte

Odpružení

Odpružení s gumovými lany

Na zapůjčeném vozíku jsme měli možnost vyzkoušet funkci odpružení pomocí gumových lan. Ta se provlékala oky na páce odpružení v různé vzdálenosti od osy otáčení, čímž se docílilo buď tužšího nebo měkčího odpružení podle váhy dítěte nebo nákladu ve vozíku.

Fungovalo to a bylo to lepší než žádné odpružení. Ale brzy jsme našli velkou nevýhodu: stačilo trefit menší kámen nebo přejet malý kořen a vozík neskutečně nadskočil a pak se dlouho pohupoval. Protože jsme vyhledávali lesní cesty, nebyl tu samozřejmě jen jeden kořen. Skákající vozík se při nájezdu na další nerovnosti rozhoupal i do stran a hodně poskakoval. To se samozřejmě přeneslo i na kolo a taková jízda byla hodně nepříjemná (pro cyklistu i pro malého pasažéra).

Dalším nešvarem bylo, že se nám poměrně pravidelně stávalo, že došlo vlivem rozhoupaného vozíku k zaskočení brzdové páky do brzdícího ozubeného kolečka a kolo na té straně se zablokovalo. Vozík pak jel k jedné straně a zvláště na singlech to bylo nebezpečné. Jeden z nás musel jet neustále vzadu a hlídat to.

Odpružení Velofiala Comfort

V době, kdy jsme se pro toto odpružení rozhodli, byla pořizovací cena asi 3300 Kč. Přišlo nám to dost, ale vzhledem k tomu, že jsme dobře koupili použitý Croozer, by i po přičtení této částky byla celková pořizovací cena - a hlavně související komfort - stále velmi přijatelná. Jak jsme po montáži zjistili, byla to výborná investice.

Pro montáž odpružení Comfort od Velofiala bylo nutné sundat kola, do os namontovat odpružení a na ně teprve nasadit kola. Tím došlo ke zvětšení rozchodu kol a samozřejmě ke zvýšení šířky Croozeru o nějakých 10 cm. Měli jsme to pak dost natěsno vejít se s vozíkem do dveří, ale na druhé straně se výrazně zlepšila stabilita vozíku.

Tuhost tohoto odpružení se dá nastavit ve třech krocích pomocí montáže pružení/tlumení do odlišných otvorů na páce odpružení. Podorbné info k tomuto odpružení najdete přímo na stránkách Velofiala - odpružení pro vozík Croozer

Odpružení Comfort

Jízda v terénu byla s tímto odpružením nesrovnatelně lepší než s typem používajícím gumová lana. Odpružení fungovalo skvěle a to i díky integrovanému tlumiči. Vozík pak pojímal nerovnosti docela plynule i při vyšších rychlostech jízdy. Samozřejmě, že nedosahuje zdvihu jako vidlice u bajku, ale právě pro běžný terén lesních cest a pěšin to fungovalo naprosto skvěle.

Jediná, ale pouze malá, slabina tohoto odpružení byly hůře přístupné páčky parkovacích brzd vozíku. Jednalo se o jakési čepy na pružině, které se pootočením uvolnily a zasunuly do plastového kolečka s výstupky.

Jízda s vozíkem

Před pořízením Croozeru jsem si vyzkoušel i dětskou sedačku nad zadním kolem. Tu jsem zavrhnul hned - kompletní změna těžiště a nevyzpytatelná reakce bajku v terénu byly hlavní důvody. Vůbec jsem s tím nedokázal jezdit.

I tažení Croozeru má svá specifika - samozřejmě pominu-li fakt, že prostě táhnete 15 až 20 kilo za bajkem, který jinak váží skoro polovinu :-) Zase je to dobré pro fyzičku. Na rovných úsecích a v rovinatém terénu to bylo jen o tom se rozjet a pak trochu víc šlapat. I při brždění bylo potřeba počítat s faktem, že do vás vzadu něco tlačí. Ale jinak v pohodě.

V kopcovitém a rozbitějším terénu se už pohyb samotného vozíku projevoval na kole víc. Třeba jste překonali nějakou nerovnost a po chvíli se na ní teprve dostal vozík. Tím kolo buď zpomalil nebo na něj zase zatlačil. V hrbolatějším terénu se to pak projevuje jakýmsi cloumáním sem a tam.

Co se týče použití jako kočárek, malé třetí kolečko jsme nepoužívali. Špatně reagovalo na zatáčení a bylo použitelné pouze na zpevněném povrchu. Mnohem pohodlnější bylo použití většího třetího kola, které se upevňilo pomocí dvou tyčí do přední části vozíku. S odpružením pak byl vozík mnohem pohodlnější na procházky a pěší výlety do přírody než jakýkoli klasický kočárek.

Pořízené příslušenství

  • Odpružení Velofiala Comfort
  • Sedačka pro děti do cca 10 měsíců, tzv. miminkovník. Vyfocené to už bohuželnemám.
  • Protiprachová síťka se slídou, která zabraňuje pronikání prachu a nečistot od zadního kola jízdního kola dovnitř na dítě. Hodně užitečná věc, pro jízdu v terénu nepostradatelná.
  • Ještě jsme měli půjčenou plášťenku na celý Croozer, ale tu jsme použili snad jen jednou.


Závěr

S vozíkem jsme byli spokojeni, umožnil nám uskutečnit několik výletů aniž by nás omezil fakt, že s sebou máme malé dítě. Nakonec jsme s vozíkem najeli podstatně méně kilometrů, než jsme si původně představovali. Vozík včetně námi pořízeného kvalitního odpružení jsme po 2 letech bez problémů i bez většího prodělku zase prodali dál.

Croozer - malá recenze

Komentáře

K článku je vloženo komentářů: 0 |  přidat komentář

Kalendář akcí

Poslední komentáře

Hrad Pecka a mlýn Borovnice

V sobotu jsme s rodinou zavítali na kopec Kozinec. Rozhledna nepřístupná.

Cinque Torri z Passo Giau

Pod Cinque Torri se dá vyjet i lanovkou z Cortina d'Ampezzo.

Přes Hájkovu rokli ke Slavenským hřibům

Dobrý den, Kláro, moc děkujeme za upozornění na tak zásadní chybu, jakou je správný název Slavenských

Oblíbené lokality

Broumovsko Český ráj Hohe Tauern Dachstein Góry Stolowe Rýchory Orlické hory Vysoké Tatry Náchodsko Teplicko-Adršpašské skály České Švýcarsko Yosemite National Park Krkonoše Slovenský ráj Zillertal Kokořínsko Malá Fatra Podkrkonoší Jestřebí hory Toulovcovy maštale Fiordland National Park Stubaiské Alpy Karwendel Dolomity

Krátké zprávy

Top of Salzburg

K něčemu se musím přiznat: byl jsem na Top of Salzburg. Atrakce s vyhlídkami v oblasti Kaprunu, kam se navonění turisté vozí navazujícimi lanovkami. Je to nejhnusnější místo, které jsem kdy v Rakousku a

Objevování nahradila selfíčka

Vylechnul jsem si pořad Jak to vidí s dokumentaristou Honzou Svatošem na téma, cestování a jak se změnilo cestování za poslední roky a úplně se s jeho názorem ztotožňuji. I my si letos zažili