"Když tě bolí záda, nechceš si koupit nového fulla?" To mě řekla jednou moje žena. Lhát se ale nemá, tak přiznávám, že to bylo trochu jinak a kuchyň musí zkrátka chviličku počkat. To tady jistě všichni pochopí.
Po přečtení spousty článků, diskuzí a odkazů, nastalo stanovení zdvihu, komponentů a samozřejmě ceny. Do úzkého výběru značek se dostala pětice od Spešlu, Treku, Cube, Garyho Fishera a Lapierre. Potom už bylo třeba jenom biky někde vyzkoušet, porovnat a zvolit velikost.
zvětšit obrázek
Náhoda tomu přispěla, že Velo zrovna pořádalo první Test fest a všechny značky tam své zastoupení měly. Stačilo zaplatit a v jeden den biky pěkně porovnat.
Vítěz testu a geometrie
Jak je už z úvodu patrné, mým vítězem se stal kousek od francouzkého LP. Na svou výšku 178cm, jsem zvolil velikost 51. Zástupce prodejce se přikláněl spíše k velikosti 46, najeté kilometry ale ukázaly moji volbu jako tu správnou. Geometrie rámu je "tak akorát", posed není nijak krátký a vzpřímený, ani sportovně natažený. Ve sjezdu se chová celkově neutrálně a asi klidněji než jsem já. Bez větších problémů se dá vysednout i za sedlo. Není problém si v lese střihnout slalom mezi borovičky, kde ke změně směru netřeba bike nijak přemlouvat.
Komponenty
Velikost: 51
Rám | Alloy 7005 Multibutted Hydroformet |
Vidlice | FOX 32 FRL 120mm |
Tlumič | Fox Float R 165 mm |
Hlavové složení | Ahead Set 1-1/8 Semi-Integrated |
Kliky | Shimano XT |
Měnič | Shimano XT Shadow |
Řazení | Shimano New SLX |
Převodník | Shimano XT |
Kazeta | Shimano HG 61 11-34 |
Řetěz | Shimano HG53 |
Náboj přední | Shimano XT |
Náboj zadní | Shimano XT |
Brzda přední | Formula ORO 24K |
Brzda zadní | Formula ORO 24K |
Brzdové páky | Formula ORO 24K |
Ráfky | Shimano XT |
Pedály | Time Atac |
Řidítka | LP XC Pro |
Představec | LP XC Pro |
Sedlovka | LP XC Pro |
Sedlo | LP by San Marco |
Pláště | Continental Race King UST 26x2.20 |
Hmotnost | 12,2 kg |
Ke spolupráci řazení SLX a všech ostatních komponentů s označením XT nemám co dodat. Vše chodí tak jak má - přesně a spolehlivě. Z mého pohledu je toho od japončíků až příliš a Sramu nebo kouskům na stejné úrovni jiných značek bych se nebránil. O odpružení se starají dva fešáci, lišáci od Foxu. A opět - no problem. Časem ještě možná na vlajdy přidám lockout. Brzdy Formula Oro K24, tak to bylo velké zklamání. K nápravě brzdného účinku kotoučovek ale stačila pouze výměna desek za Fastopy. Kombinace řazení rapidfire a brzd taky není úplně OK. Páčky řazení jsou pro mě trochu dál od gripů. Co se na biku vlastně nepovedlo má vždy bílou barvu. Třmeny versus destičky, to je kombinace dobrá tak na předváděčku před dívčím internátem. Na naše kopečky bílá nezůstane určitě bělejší. Opět "módní" bílé gripy, které tak jako první ukončily svoji kariéru řízení náhradou za černé. No a nakonec lehoučké sedlo, určením spíše pro silničku s komfortem posedu podobným trestné lavici. Dám mu ještě ale šanci a uvidím, zda se někdo poddá. Bezdušové obutí od Conti je rychlá záležitost v rozměru 2,2 , které na suchu až překvapivě podrží. Částečné úniky vzduchu ukončila dávka slimu. Počáteční nedůvěra v UST vymizela v najetých kilometrech bez defektu.
Závěr
Za celkovou známku 2+ můžě jenom počáteční stav brzd a mé neuznávání komponentů bílé rasy na biku.
Naopak musím poukázat na:
- Velice příjemnou váhu celopéra v plné polní (pedály Time, pumpou, košíkem a komplet nářadím pod sedlem), kdy digitál ukázal kousek za 12 kg.
- Ovladatelnost a jízdní pohodu.
- Akceleraci při zavření vidle a i při mém chabém nástupu do pedálů se zadní stavba "uzamkne" a kolečko se hóóódně podobá HT.
Proto velice rád a s klidným svědomím, můžu bez prvotní euforie tento ještě neokoukaný bike doporučit. Hodí se jak na delší výlety po hospůdkách, tak třeba na nějakém maratónku by ostudu určitě neudělal.
Odkazy
Stránky dovozce kol Lapierre www.zamo.cz
Komentáře
K článku je vloženo komentářů: 4 | přidat komentář