Úvod / MTB / Tipy na mtb trasy

Datum: 30.8.2014
Zapsal: Mirek

Související článek: zde

Tentokrát jde o trasu podniknutou v kombinaci s vlakem. My jsme si vybrali výchozí místo (a následně i cíl) Týniště nad Orlicí, ale dá se to dobře prodloužit z/do Hradce Králové.

Z Rokytnice v Orlických horách - žlutá značka - Julinčino údolí - vlevo na modrou - Slatina nad Zdobnicí - Rybná nad Zdobnicí - Libštejn - Peklo nad Zdobnicí. Za železniční zastávkou Peklo vpravo na neznačenou polní cestu - pod silniční most - do centra Vamberka - pod mostem pod náměstím opět napojení na modrou t.z. - Doudleby. Na okraji Doudleb změna na žlutou t.z. směr Kostelec nad Orlicí, ale pozor, při výjezdu na silnici od Seykorovy studánky odbočit vlevo na silnici a šlapat do kopce. Skoro na konci lesa je pěšina (vracečka vpravo) značená červenou t.z., na ní odbočit. Jet po červené až ke křížku, zde pokračovat rovně po polní cestě a první odbočkou vlevo (velmi neznatelná polní cesta se postupně více rýsuje) směr obec Kostelecká Lhota. Rovně přes následnou silnici a dojezd do severozápadního okraje obce. Dát se vpravo až na silnici, na ní vlevo k lesu. Odbočit na modrou t.z., ale pouze na několik set metrů. V první levotočivé zatáčce, hned na jejím začátku, pokračovat rovně. Lesní cesta nás přivede na značenou cyklostezku (lesní cestu) do Zdelova. Dojezd po cyklotrase 4161 a následně 4160 až do Týniště nad Orlicí.

POZOR! Od doby, kdy jsme jednotlivé trasy projeli a zmapovali se často změnilo turistické značení v terénu. Zejména u starších tras již neodpovídá barevné značení nebo je značka vedena jinudy než popisujeme.

Postupně proto doplňujeme mapy s možností stažení gps souřadnic k jednotlivým trasám (na Cykloserver.cz nebo Mapy.cz). Kdybyste narazili na nějaký rozdíl nebo problém na námi uvedené trase, prosím, dejte nám vědět.