Úvod / Články / Královéhradecko

Lokalita Královéhradecko

Na webu jsem pod názvem Traily Marokánka našel dvě trasy - jedna se drží Bělečského potoka, druhý okruh je krátkýí a míří k rybníku Šanovec. Vybral jsem ten delší.
Celý svět řeší koronavirus. V práci byl tento týden pěkný šrumec, nařízení se měnila ze dne na den. Nemohla jsem zůstat v sobotu doma. Musela jsem do přírody zrelaxovat.
Krátká zastávka na vrcholu Chlum u Hradce Králové, kde je kromě muzea bitvy v roce 1866 také rozhledna nabízející výhledy do širokého okolí.
Suté břehy - mezi hradeckými bikery pojem. 4 kilometry hravého lesního úseku a občas singlu s technickými místy, které jsou bikerům z hor k smíchu, ale my jsme za ně vděční.
V roce 2008 jsem jel naposledy bikový závod, při kterém jsem měl oholené a namazané nohy a cílil na první desítku. Letos jsem chytnul chuť a sílu znovu se postavit na nějaký závod.
Blátivou cestou přijíždíme k mírnému sjezdíku, kde se mi naskýtá nádherný a idylický pohled na bajkery přede mnou. Postupně sjíždějí po úzké cestě a lehce se za nimi zvedá několik mokrých listů z koberce vytvořeného spadaným listím zbarveným do zlatova, v protisvětle nízko stojícího slunce, jehož teplé paprsky sem dopadají skrz napůl opadané listnáče. Škoda, že dnes, díky vysokému tempu, nestíháme fotit!
Když jsem slyšela výkřiky a povzbuzování, bylo mi jasné, že máme půlku za sebou a blížíme se brodu. Prý je dost hluboký, tak jsem zvědavá, jestli to ve svém stavu a pod drobnohledem diváků zvládnu. Světe div se, sice mám durch obě boty, ale jsem z toho venku.
Je to hrozné, ale už 3 měsíce jsme neseděli na kolách, která zatím prošla tolik potřebným servisem. Letos v Hradci už podruhé napadla slušná nadílka sněhu, který si dnes plánujeme užít, pár nenáročnými kilometry rozhýbat zlenivělá těla a zahájit letošní sezónu. Trasu ponecháváme na aktuálním stavu každé lesní křižovatky a vyrážíme do krásně zasněženého lesa, kde jsme převážně sami, jen občas s běžkaři v patách.
Připadá mi, že Vláďu žene vztek, což mě pobavilo, ale úsměv na tváři jsem kvůli tomu neměl. Jednak musím dýchat víc než kdy jindy a pak to bláto. Jedeme opravdu jako o závod! Opět kousek známého terénu a už zase jsme na cestě, kterou neznám. Nevím jak, asi jsem byl chvílemi v bezvědomí, ale najednou je před námi Dan.
Na zápraží stojí dvě ženy, z nichž jedna má od řetězu, který napíná štěkající černý pes rozzuřený z našeho příjezdu, rozdrásané ruce do krve. Stařenka něco volá, ani ji moc nevnímám, je mi jasné, že musíme statek objet. A tak kola otáčíme a jedeme zpět. Za sebou ještě slyším: "Máte štěstí, že je přivázanej, jinak by vás roztrhal!"

Bludiště a Božanovský špičák

Ale tohle jsem přečetl, takže mám malé bezvýznamné plus... 😉

Ochutnávka Marokánka trails

Je to tam luxus co? :-) .... ale dneska zverejnil stavitel fotky, jak to tam nejaky

Před 20 lety

Olperer, Zillertalské Alpy

Už něco pamatujeme. Proto si tu můžeme v rámci ohlédnutí 20 let nazpět připomenout výstup v Alpách, které jsme tehdy objevovali.

V roce 2000 se Martin s Liborem vydali na Olperer. Jestli se dostali až na vrchol nebo ne, můžete číst v článku.

číst článek

Broumovsko Český ráj Hohe Tauern Dachstein Góry Stolowe Rýchory Orlické hory Vysoké Tatry Náchodsko Teplicko-Adršpašské skály České Švýcarsko Yosemite National Park Krkonoše Slovenský ráj Zillertal Kokořínsko

Krátké zprávy

Singly Marokánka překvapily!

Už nějakou dobu mám v mobilu staženou trasu Marokánka trails a dnes odpoledne přišel vhodný čas, abych se na ně zajel podívat. Zábavné, hravé, technické i vysilující - to jsou mé pocity

Bikové akce zrušeny

Prodloužený víkend v Kokořínsku, který se měl konat od 12. do 14. června, i jednodení výšlap na polskou Velkou Sovu plánovaný na 27. června jsou zrušeny. Pokud to bude možné, uskutečníme alespoň jednu z nich

Rozhledna na Velké Deštné

Při našem posledním výletu na Velkou Deštnou jsme viděli rozestavenou rozhlednu. Dnes jsme se sem šli podívat znovu a rozhlédnout se z nové stavby.

Rozhledna Milíř

Milířský kopec na červené turistické značce nabízí výhled hlavně na Kunětickou horu, Železné hory a blízkou elektrárnu Opatovice. V minulosti jsme na tohle místo zavítali snad 20x za rok. Bylo totiž oblíbené pro naše