Úvod / Články / Královéhradecko

Lokalita Královéhradecko

Krátká zastávka na vrcholu Chlum u Hradce Králové, kde je kromě muzea bitvy v roce 1866 také rozhledna nabízející výhledy do širokého okolí.
Suté břehy - mezi hradeckými bikery pojem. 4 kilometry hravého lesního úseku a občas singlu s technickými místy, které jsou bikerům z hor k smíchu, ale my jsme za ně vděční.
V roce 2008 jsem jel naposledy bikový závod, při kterém jsem měl oholené a namazané nohy a cílil na první desítku. Letos jsem chytnul chuť a sílu znovu se postavit na nějaký závod.
Blátivou cestou přijíždíme k mírnému sjezdíku, kde se mi naskýtá nádherný a idylický pohled na bajkery přede mnou. Postupně sjíždějí po úzké cestě a lehce se za nimi zvedá několik mokrých listů z koberce vytvořeného spadaným listím zbarveným do zlatova, v protisvětle nízko stojícího slunce, jehož teplé paprsky sem dopadají skrz napůl opadané listnáče. Škoda, že dnes, díky vysokému tempu, nestíháme fotit!
Když jsem slyšela výkřiky a povzbuzování, bylo mi jasné, že máme půlku za sebou a blížíme se brodu. Prý je dost hluboký, tak jsem zvědavá, jestli to ve svém stavu a pod drobnohledem diváků zvládnu. Světe div se, sice mám durch obě boty, ale jsem z toho venku.
Je to hrozné, ale už 3 měsíce jsme neseděli na kolách, která zatím prošla tolik potřebným servisem. Letos v Hradci už podruhé napadla slušná nadílka sněhu, který si dnes plánujeme užít, pár nenáročnými kilometry rozhýbat zlenivělá těla a zahájit letošní sezónu. Trasu ponecháváme na aktuálním stavu každé lesní křižovatky a vyrážíme do krásně zasněženého lesa, kde jsme převážně sami, jen občas s běžkaři v patách.
Připadá mi, že Vláďu žene vztek, což mě pobavilo, ale úsměv na tváři jsem kvůli tomu neměl. Jednak musím dýchat víc než kdy jindy a pak to bláto. Jedeme opravdu jako o závod! Opět kousek známého terénu a už zase jsme na cestě, kterou neznám. Nevím jak, asi jsem byl chvílemi v bezvědomí, ale najednou je před námi Dan.
Na zápraží stojí dvě ženy, z nichž jedna má od řetězu, který napíná štěkající černý pes rozzuřený z našeho příjezdu, rozdrásané ruce do krve. Stařenka něco volá, ani ji moc nevnímám, je mi jasné, že musíme statek objet. A tak kola otáčíme a jedeme zpět. Za sebou ještě slyším: "Máte štěstí, že je přivázanej, jinak by vás roztrhal!"
Nohy mi trochu prokluzují, protože se snažím našlapovat tak, abych si úplně nezalepil kufry. Ale myslím, že marně, což se potvrzuje nahoře, kdy se při jejich čištění alespoň krátce vydýchám. V jiném, podobném prďáku plném bahna, jsem se musel pousmát nad poznámkou mladé ženy těžce tlačící kolo: "Já mu dám dárek!"
Vláďa mě často zve do Krkonoš, kde připravuje parádní výšvihy. A tak jsem se mu to rozhodl oplatit a ukázat mu můj domácí terén. Pravda, kopce tu nejsou žádne, ale i tak se zde dá najít trochu technický terén a krásná místa k ježdění na biku. Pospojoval jsem skoro všechny okruhy, které se tu dají jet, takže jsme projeli téměř všechna zajímavá místa a ujeli přes 70 km.

Vybíráme z článků

Broumovsko Český ráj Hohe Tauern Dachstein Góry Stolowe Rýchory Orlické hory Vysoké Tatry Náchodsko Teplicko-Adršpašské skály České Švýcarsko Yosemite National Park Krkonoše Slovenský ráj Zillertal Kokořínsko Malá Fatra Podkrkonoší Jestřebí hory Toulovcovy maštale Fiordland National Park

Naši bajkeři

Milovník brodů a přírodních singlů

Jerry

Biker z Krkonoš

Bludné skály v moci noci

Jsme rádi, že se Vám náš tip na výlet líbí! :-)

Znovuzrození singlu Suté Břehy?

@jm Díky za aktuální info ze Sutých!

Malý a Velký Rozsutec

Překrásné kopce...

Krátké zprávy

Odpad ve Slovenském ráji

Odpad v řekách Hornád a Hnilec ve Slovenském ráji podle ochranářů nezpůsobují návštěvníci národního parku, ale vzniká v obcích nad ním. Víc si můžete přečíst na serveru Novinky.cz

Hradecký Winter Race

Zmní cyklistický závod Hradecký Winter Race 2020 se bude konat v sobotu 25.1.2020.

Plány na další výlet

Tak jsme se s Jirkou shodli, že bychom už zase vyrazili na nějaký ten výšlap. V naší trojici, ve které teď nejčastěji jezdíme, jsme si na toto téma vyměnili pár zpráv, ale Vláďa mlčí...