bike-trek.cz

Lapierre X-Control 410

  29. března 2010
Úvod / Články / Recenze / Lapierre X-Control 410

"Když tě bolí záda, nechceš si koupit nového fulla?" To mě řekla jednou moje žena. Lhát se ale nemá, tak přiznávám, že to bylo trochu jinak a kuchyň musí zkrátka chviličku počkat. To tady jistě všichni pochopí.

Po přečtení spousty článků, diskuzí a odkazů, nastalo stanovení zdvihu, komponentů a samozřejmě ceny. Do úzkého výběru značek se  dostala pětice od Spešlu, Treku, Cube, Garyho Fishera a Lapierre. Potom už bylo třeba jenom biky někde vyzkoušet, porovnat a zvolit velikost.

Lapierre X Control
zvětšit obrázek

Náhoda tomu přispěla, že Velo zrovna pořádalo první Test fest a všechny značky tam své zastoupení měly. Stačilo zaplatit a v jeden den biky pěkně porovnat.

Vítěz testu a geometrie

Jak je už z úvodu patrné, mým vítězem se stal kousek od francouzkého LP. Na svou výšku 178cm, jsem zvolil velikost 51. Zástupce prodejce se přikláněl spíše k velikosti 46, najeté kilometry ale ukázaly moji volbu jako tu správnou. Geometrie rámu je "tak akorát", posed není nijak krátký a vzpřímený, ani sportovně natažený. Ve sjezdu se chová celkově neutrálně a asi klidněji než jsem já. Bez větších problémů se dá vysednout i za sedlo. Není problém si v lese střihnout slalom mezi borovičky, kde ke změně směru netřeba bike nijak přemlouvat.

Komponenty

Velikost: 51

RámAlloy 7005 Multibutted Hydroformet
VidliceFOX 32 FRL 120mm
TlumičFox Float R 165 mm
Hlavové složeníAhead Set 1-1/8 Semi-Integrated
KlikyShimano XT
MěničShimano XT Shadow
ŘazeníShimano New SLX
PřevodníkShimano XT
KazetaShimano HG 61 11-34
ŘetězShimano HG53
Náboj předníShimano XT
Náboj zadníShimano XT
Brzda předníFormula ORO 24K
Brzda zadníFormula ORO 24K
Brzdové pákyFormula ORO 24K
RáfkyShimano XT
PedályTime Atac
ŘidítkaLP XC Pro
PředstavecLP XC Pro
SedlovkaLP XC Pro
SedloLP by San Marco
PláštěContinental Race King UST 26x2.20
Hmotnost12,2 kg


Ke spolupráci řazení SLX a všech ostatních komponentů s označením XT nemám co dodat. Vše chodí tak jak má - přesně a spolehlivě. Z mého pohledu je toho od japončíků až příliš a Sramu nebo kouskům na stejné úrovni jiných značek bych se nebránil. O odpružení se starají dva fešáci, lišáci od Foxu. A opět - no problem. Časem ještě možná na vlajdy  přidám lockout. Brzdy Formula Oro K24, tak to bylo velké zklamání. K nápravě brzdného účinku kotoučovek ale stačila pouze výměna desek za Fastopy. Kombinace řazení rapidfire a brzd taky není úplně OK. Páčky řazení jsou pro mě trochu dál od gripů. Co se na biku vlastně nepovedlo má vždy bílou barvu. Třmeny versus destičky, to je kombinace dobrá tak na předváděčku před dívčím internátem. Na naše kopečky bílá nezůstane určitě bělejší. Opět "módní" bílé gripy, které tak jako první ukončily svoji kariéru řízení náhradou za černé. No a nakonec lehoučké sedlo, určením spíše pro silničku s komfortem posedu podobným trestné lavici. Dám mu ještě ale šanci a uvidím, zda se někdo poddá. Bezdušové obutí od Conti je rychlá záležitost v rozměru 2,2 , které na suchu až překvapivě podrží. Částečné úniky vzduchu ukončila dávka slimu. Počáteční nedůvěra v UST vymizela v najetých kilometrech bez defektu.

Závěr

Za celkovou známku 2+ můžě jenom počáteční stav brzd a mé neuznávání komponentů bílé rasy na biku.

Naopak musím poukázat na:

  1. Velice příjemnou váhu celopéra v plné polní (pedály Time, pumpou, košíkem a komplet nářadím pod sedlem), kdy digitál ukázal kousek za 12 kg.
  2. Ovladatelnost a jízdní pohodu.
  3. Akceleraci při zavření vidle a i při mém chabém nástupu do pedálů se zadní stavba "uzamkne" a kolečko se hóóódně podobá HT.

Proto velice rád a s klidným svědomím, můžu bez prvotní euforie tento ještě neokoukaný bike doporučit. Hodí se  jak na delší výlety po hospůdkách, tak třeba na nějakém maratónku by ostudu určitě neudělal.

Odkazy

Stránky dovozce kol Lapierre www.zamo.cz

Lapierre X-Control 410

Komentáře

K článku je vloženo komentářů: 4 |  přidat komentář
Jarda  25.4.2010, 21:51    
Diky za velice zajimavy postrehy a vubec popis biku;-)

Edd  6.11.2010, 17:43   
410 xcontrol doma mám a můžu jen potvrdit, nádhera zrychlení super, nemůžu se ho stále nabažit. Ať ti dlouho slouží.....

KP  20.2.2011, 20:24   
Mám na 410 najeto přes 4000 km. Kolo hodnotím jako velmi povedené. Řazení, tlumiče, pevnost ráfků - perfekt. Brzdy fungují podle kvality destiček. Sedlo je pohodlné jen trochu vrže. Do bezdušáků jsem dal časem duše, ale vodička to napravila a zase drží bez duší. Prostě můj miláček.

Aleš  15.3.2011, 12:48   
Mám úplně stejné kolo i velikost a měřím také 178 cm. Volil jsem stejně a zkoušel LP na test festu:-) Sedlo je dle mého názoru pohodlné, nejdříve jsem před vyzkoušením uvažoval o jiném, ale už bych neměnil. Brzdy mne trochu trápí škrtáním destiček. Ale už alespoň vím, které tam pak dám, když se ti osvědčily. Funkce zadní stavby je moc dobrá. Při zamčení vidle a následném spurtu se kolo prakticky nehne a jede. Do budoucna by se mi také líbil lock out z řidítek, zapomínám vidli odemknout.

Kalendář akcí

Poslední komentáře

Bajková Zvičina - čas 0:07

Zdarec. Docela jsem se při čtení pobavil, některá popisovaná místa znám! A když je tma, já

Pivnická rokle s Borůvkou na dortu

Pivnická rokle příjemně překvapila i nás! Fakt hezké místo.

Hrad Pecka a mlýn Borovnice

Ale jo, jen bylo moc toho asfaltu. Tak 29. března 2024 znovu.

Oblíbené lokality

Broumovsko Český ráj Hohe Tauern Dachstein Góry Stolowe Rýchory Orlické hory Vysoké Tatry Náchodsko Teplicko-Adršpašské skály České Švýcarsko Yosemite National Park Krkonoše Slovenský ráj Zillertal Kokořínsko Malá Fatra Podkrkonoší Jestřebí hory Toulovcovy maštale Fiordland National Park Stubaiské Alpy Karwendel Dolomity