Úvod / MTB / Tipy na mtb trasy

Délka: 80 km

Datum: 28.10.2009

Související článek: zde

Hradec Králové - přes Plachtu se proplést zadem za lesním hřbitovem a vyhnout se in-line bruslařům k Výskytu - od výskytu po červené, ale na první lesní křižovatce vpravo, asi po 0,5 km se cesta stáčí vlevo na východ směrem k rybníku Šanovec - stále rovně na šotolinovou lesní cestu - na ní vlevo k Marokánce na silnici - vpravo Krňovice - Třebechovice - modrá t.z. - Nová Ves - dále na rozcestí se zelenou t.z. Nad Voděrady - po zelené Ježkovice - žlutá t.z. - Týniště nad Orlicí - červená t.z. - Borohrádek - výjezd na silnici směr Chvojno, 400 metrů za obcí vlevo po neznačené lesní cestě stále na západ na modrou t.z. a pak na sever - Suté břehy (the best) - žlutá t.z. podél Orlice a později opustit a pokračovat do Krňovic - červená t.z. - Běleč nad Orlicí - Stříbrný rybník - žlutá t.z. nakonec podél Orlice zpět do Hradce Králové.

Název trasy: Krajem Tiché Orlice

Lokalita: Poorlicko

Délka: 41 km

Datum: 8.5.2012
Zapsal: Martina

Související článek: zde

Albrechtice nad Orlicí - červená t.z. na Z. Za rybníkem vlevo a rovně - rozcestí Lesní křižovatka - žlutá t.z. - před Homolí po neznačené cestě vpravo na modrou t.z. - vlevo po modré výjezd na Homoli - žlutá t.z. - Holice - modrá t.z. směr Horní Jelení. Před příjezdem na silnici u Horního Jelení, asi 80 metrů před silnicí, pokračovat rovně do lesa, cesta se postupně mění v neznatelnou pěšinu, ale po chvíli příjezd na lesní křižovatku, kde je zelená t.z. Po zelené směr směr Veliny, ale 50 metrů za místem Na Spálenisku odbočit vpravo. Na další křižovatce vlevo a pak se cesta stáčí opět vpravo - pokračovat v přímém směru. Přejezd silnice a rovně do lesa. U odbočky k hájovně jet na opačkou stranu - vlevo - pak vpravo a po okraji lesa až na polní cestu vedoucí z Horního Jelení na sever a značenou žlutou t.z. Po žluté až na silnici u Šachova. Zde po 20 metrech vpravo nahoru po polní cestě ke kostelu. Ve vsi zatočit vlevo a po silnici pokračovat směrem na Borohrádek. 200 metrů za vsí v levotočivé zatáčce pokračovat na polní cestu rovně a dál do lesa. U hájovny stále rovně podél sloupů el. vedení. Příjezd k písníku u Borohrádku, zde napojení na červenou t.z. Asi 500 m za chatami odbočit vlevo na polní cestu. Stáčí se vpravo a ústí na asfaltovou cestu. Odbočit vlevo přes most, za mostem vpravo přes pastviny. Pěšina vede po břehu Tiché Orlice a později soutoku s Divokou. Podjezd železničního mostu a dál podél řeky do Albrechtic.

Název trasy: Na rozhlednu Osičina

Lokalita: Podorlicko, Poorlicko

Délka: 35 km

Datum: 23.2.2014

Související článek: zde

Vyrážíme od nádraží v Týništi nad Orlicí, takže je možné tento krátký výšlap kombinovat s vlakem. Jedeme směr severo-východ po zelené t.z. vedoucí do Třebechovic pod Orebem. Tu ale po napojení na asfaltku na první odbočce vpravo na lesní cestu opustíme a jedeme paralelně s ní. Když se lesní cesta opět začne přibližovat té asfaltové, je to znamení pro odbočení více vpravo a stále rovně na sever po výrazné a pěkné lesní cestě. Stále na sever, krátký souběh s modrou t.z., až do Lipin a Bolehoště. V Bolehošti vlevo po hlavní silnici směr Očelice. Druhá odbočka polní cesty vedoucí k lesíku - kolem lesíku až ke křížení s kolmou polní cesotou. Zde vlevo. U křížení s asfaltovou cestou vpravo do mírného stoupání lesíkem. Nahoře vlevo, podjet el. vedení a pak vpravo po polní cestě přes horizont. Sjezd do Přepych. U zemědělského družstva vpravo a pak vlevo mezi domky. Vyjet na silnici směr Nová Ves a pokračovat vlevo po úzké asfaltce k vepřínu. Za ním polní cesta do lesíka, tam vlevo a sjezd do údolí Dřízna. Zelená t.z. - rozhledna Osičina - žlutá t.z. - Dřiženské údolí - Vojenice - vpravo na cyklotrasu po polní cestě - Nová Ves - Vyhnanice - cyklotrasa na jih lesem Křivina - silnice - vlevo a po asi 200 m napojení na žlutou t.z. - Týniště nad Orlicí.

Název trasy: Sjezd Říčky, Zdobnice a Orlice

Lokalita: Orlické hory, Poorlicko

Délka: 45 km

Datum: 30.8.2014

Související článek: zde

Tentokrát jde o trasu podniknutou v kombinaci s vlakem. My jsme si vybrali výchozí místo (a následně i cíl) Týniště nad Orlicí, ale dá se to dobře prodloužit z/do Hradce Králové.

Z Rokytnice v Orlických horách - žlutá značka - Julinčino údolí - vlevo na modrou - Slatina nad Zdobnicí - Rybná nad Zdobnicí - Libštejn - Peklo nad Zdobnicí. Za železniční zastávkou Peklo vpravo na neznačenou polní cestu - pod silniční most - do centra Vamberka - pod mostem pod náměstím opět napojení na modrou t.z. - Doudleby. Na okraji Doudleb změna na žlutou t.z. směr Kostelec nad Orlicí, ale pozor, při výjezdu na silnici od Seykorovy studánky odbočit vlevo na silnici a šlapat do kopce. Skoro na konci lesa je pěšina (vracečka vpravo) značená červenou t.z., na ní odbočit. Jet po červené až ke křížku, zde pokračovat rovně po polní cestě a první odbočkou vlevo (velmi neznatelná polní cesta se postupně více rýsuje) směr obec Kostelecká Lhota. Rovně přes následnou silnici a dojezd do severozápadního okraje obce. Dát se vpravo až na silnici, na ní vlevo k lesu. Odbočit na modrou t.z., ale pouze na několik set metrů. V první levotočivé zatáčce, hned na jejím začátku, pokračovat rovně. Lesní cesta nás přivede na značenou cyklostezku (lesní cestu) do Zdelova. Dojezd po cyklotrase 4161 a následně 4160 až do Týniště nad Orlicí.

Název trasy: MTB mezi Orlicemi

Lokalita: Poorlicko

Délka: 53 km

Datum: 20.4.2015

Související článek: zde

Začínáme u Penny marketu v Týništi nad Orlicí, který je hned u silnice č. 11. Proti proudu Orlice vede vpravo podél hlavní silnice pěšina, později asfaltová úzká cesta vlevo pod nadjezd. Ta se napojuje na červenou turistickou značku. Po cestě jedeme směr Světlá, u písníku se napojíme na cyklo trasu č. 4161. Mírně stoupáme lesem po asfaltce, pak se les po levé straně otevře a hned vlevo se objeví dřevěná chata. Abychom nemuseli dál po asfaltu, zatočíme vpravo na skoro neznatelnou lesní pěšinu. Po asi 150 metrech nás přivede na lesní cestu. Zatočíme vlevo a pak několik kilometrů stále rovně, dokud nepřijedeme na okraj Zdelova. Hned u prvních domků se stáčíme vpravo a na rozhranní lesa a luk po polní cestě stoupáme a stáčíme se mírně vlevo. Polní cesta nás přivede na silnici. Zde vlevo a před rybníkem hned vpravo (rybník máme po levé ruce). Projedeme mezi posledními staveními a po málo používané polní cestě přijedeme do lesa. Tady je moc hezký úsek, jen občas trochu zničený těžbou. Stále se držíme cesty, která sleduje potok Brodec, dokud nepřijedeme na cyklo trasu č, 4360. Po ní dojedeme mírným stoupáním do Svídnice. Ve Svídnici po příjezdu k hlavní silnici zatočíme vpravo a hned vlevo mezi domky. Stoupající pěšinou se dáme do úvozu (značeno jako naučná stezka). Později vyjedeme z lesa na louku a pokračujeme stále rovně, opět do lesa. Po krátkém lesním úseku se objeví výhled na sever a na rozhlednu Osičina. Dojedeme do Vrbice a napojíme se na červenou turistickou značku a cyklotrasu č. 4321. Po cyklotrase dojedeme až na silnici spojující Lhoty u Potštejna a Potštejn. Na silnici se dáme vpravo a hned na další křižovatce vlevo na Proruby. Stoupáme po silnici dokud nepřijde ostrá pravotočivá zatáčka - tady pokračujeme rovně po prudce stoupající cestě mezi domky. Nahoře dojedeme na žlutou turistickou značku, která nás vyvede na dnešní nejvyšší bod - Kapraď. Odsud, stále po žluté, klesáme do Potštejna. Pozor, je zde opravdu prudké klesání a poměrně technická pěšina. Po příjezdu na silnici jedeme nejkratší cestou na žlutou značku a necháme se jí vést až do Doudleb, kde měníme za modrou. Ale jen na chvíli - na okraji lesa se dáme po neznačené cestě vpravo, která se postupně doří do lesa. Držte se stále rovně, dokud se po levé ruce neobjeví zřetelný násep stoupající v protisměru. Pak se objeví malé křížení lesních pěšin a prudká vracečka vlevo do kopce právě na tento násep. Pěšina vás přivede na silnici, kterou stačí pouze přejet a vnořit se naproti na lesní pěšinu, značenou červeně (cesta Guta Jarkovského). Po ní jedeme až na Lipovou stráň, pokračujeme rovně do Kostelce nad Orlicí - části Na Skále. Mezi domky se promotáme dolů k řece Orlici a za mostem odbočíme vlevo na novou cyklostezku (č. 4363). Tu opustíme v pravotočivé zatáčce a dáme se rovně na málo znatelnou polní cestu, která se postupně stáčí vpravo k mostu přes Bělou. Dojedeme k náhonu a zatočíme vlevo k objektu továrny. Přes vlečky se opět napojíme na cyklostezku. Ta nás provede kolem továrny a dál do polí až dojedeme do Čestic. Zde zatočíme vpravo, přejedeme silnici č. 11 a pokračujeme rovně směr Olešnice. Ale jen pár metrů; odbočíme vlevo na zelenou turistickou značku, kterou ale vzápětí opustíme a pokračujeme rovně podél domků a dále do lesa. Přijedeme na silnici, zde vpravo a následně vlevo podél plotu průmyslového areálu opět do lesa. Napojíme se na zelenou t.z. a jedeme po ní až k rozcestí U Floriána kousek od Týniště nad Orlicí. Zde odbočíme vlevo na lesní cestu. Ta nás postupně vyvede z lesa na okraj Týniště a k motelu Roubenka. U Roubenky se dejte po její pravé straně směrem k hlavní silnici, dá se zde projet na úzkou asfaltovou cestu. Zde odbočte vpravo a za železničními přejezdy vlevo pod nadjezd. Pak už známou cestou k parkovišti u Penny marketu.

Název trasy: Sjezd Tiché Orlice

Lokalita: Poorlicko, Českotřebovsko

Délka: 60 km

Datum: 11.5.2016

Související článek: zde

Letohrad (nádraží ČD) - červená t.z. - rozcestí V Ráji - vpravo na cyklostrasu 4072 - před JZD vpravo dolů do Dolní Dobrouče - rovně přes silnici a nahoru polní cestou - zelená t.z. - osada Kočtina - Lanšperk - stále zelená t.z. - Na Tiché Orlici - cyklotrasa 18 - okolo Ústí nad Orlicí - nepřehlédnout odbočku vlevo na cyklotrasu 4054 - v levotočivé zatáčce v lese pokračovat rovně a přejet na sever na červenou t.z. - vlevo směr Brandýs nad Orlicí - žlutá t.z. podél řeky - opět na červenou t.z. - Peliny - zelená t.z. - Choceň - červená t.z. - Darebnice (k silnici) - vpravo pod železnici a dále přes most - po 200 m vlevo do luk na polní cestu na sever - vpravo kolem rybníka Postolov - po 200 m vlevo na severo-západ - příjezd na silnici 317 - vlevo - Plchovice - vlevo po silnici obcí a na konci rovně na polní cestu na severo-západ - na 1. možné odbočce vlevo - přejezd mostu a jezu do chatové oblasti - odbočit vpravo - kolem rybníka Malý Karlov, za ním vlevo k silnici - na silnici vpravo - Korunka - vpravo - kolem rybníka Velký Karlov - na úrovni konce rybníka vlevo do luk po polní cestě - překonání potůčku a stále ve stejném směru k malému lesíku - je tam málo znatelná pěšina přes lesík - výjezd z lesíka u rybníka v Malé Čermné - výjezd z obce na sever - za mostem přes řeku vlevo na břeh řeky a pokračovat po polní cestě po pravém břehu - v lesíku přes most na druhou stranu a dojezd do lesa - příjezd na silnici - zatočit vpravo a 1. odbočka do lesa opět vpravo - držet se této lesní a později polní cesty - Borohrádek - příjezd k silnici poblíž mostu - vpravo přejet most - za mostem vlevo až k další odbočce silnice vlevo - zde vlevo na cyklotrasu 4160 - v zatáčce vpravo na okraji lesa (před písníky) odbočit vlevo na polní cestu, která se stáčí vpravo a přijíždí na cestu - vlevo přes most a za mostem vpravo do pastvin - po pěšině přes pastviny stále podél řeky - soutok Tiché a Divoké Orlice - dojezd přes Albrechtice nad Orlicí do Týniště nad Orlicí (vlak).

Název trasy: Švih z Rychnova na odpoledne

Lokalita: Poorlicko, Orlické hory

Délka: 40 km

Datum: 3.6.2018

Související článek: zde

Začínáme v Rychnově u koupaliště - červená t.z. asi 200 metrů k rozcestí se zelenou t.z. - zelená t.z. - hotel Studánka - žlutá t.z. - Čihadlo - na jih přes silnici 319 - po značce do lesa - rozcestí Nad Betlémem - opustit značku a pokračovat rovně - příjezd na červenou t.z. - za kaplí sv. Anny opustit červenou značku a pokračovat rovně sjezdem do Slatiny nad Zdobnicí -  napojení na modrou t.z. směr západ - hravá pěšina po břehu Zdobnice - kolem železničního mostu přes Zdobnici - mírné stoupání k silnici - na silnici vpravo dolů směr Peklo - za železničním přejezdem vlevo po modré t.z.  - příjezd k železniční zastávce Peklo nad Zdobnicí - vlevo na silnici a po pár metrech hned vpravo na polní cestu pod viadukt obchvatu Vamberka - držet se stále v přímém směru - pěšina podél řeky - vpravo na most a pak průjezd Vamberkem po Smetanově nábřeží - napojení se na modrou t.z. u starého mostu - modrá t.z. pod viadukt silnice č. 14 - Doudleby nad Orlicí - vlevo přes obloukový most - za mostem vpravo do Švermovy a dále do Fügnerovy ulice - sledovat polní cestu k napojení se žlutou t.z. - po žluté směr Kostelec nad Orlicí - přejezd silnice - u soutoku řeky a náhonu se držet levé pěšiny vedoucí pod opukovým svahem - ulice U Kapličky - vpravo na sever a dále přes pěší lávku přes řeku - za lávkou vlevo pěšinou, pak opět lávka a výjezd do ulice Purkyňova - vlevo do ulice Za Drahou - na hlavní silnici vpravo přes železniční přejed, pak vlevo k zastávce a za ní pokračuje šotolina do zámeckého areálu (občerstvení) - pak průjezd městem zpět k východu - na kruháči vlevo ulice Pelclova - cyklotrasa 4313 - do Synkova - po přejetí hlavní ulice vpravo na Ovocnou stezku - Jedlina - Jedlinská Lhota a příjezd do Rychnova.

POZOR! Od doby, kdy jsme jednotlivé trasy projeli a zmapovali se často změnilo turistické značení v terénu. Zejména u starších tras již neodpovídá barevné značení nebo je značka vedena jinudy než popisujeme.

Postupně proto doplňujeme mapy s možností stažení gps souřadnic k jednotlivým trasám (na Cykloserver.cz nebo Mapy.cz). Kdybyste narazili na nějaký rozdíl nebo problém na námi uvedené trase, prosím, dejte nám vědět.