Úvod / MTB / Tipy na mtb trasy

Mapa: zde (695 kB)

Datum: 15.4.2007

Související článek: zde

Skuhrov nad Bělou - po modré tz. - Proloh - rozcestí na Mýtě - Mnichová - Sokolská bouda - dále po červené tz. do Jedlové - kostel sv. Matouše - dále k rozcestí značek - po žluté tz. k Zámečku - do Padolí - odsud po zelené tz. údolím řeky Kněžná - u tábora Benátky opustit zelenou a držet se cest a pěšin po pravém břehu říčky - po 2,5 km po cestě vpravo do úvozu - mírně nahoru podél lesa - po široké polňačce až do Lukavice - po zelené tz. na východ do kopce - po modré tz. zpět do Skuhrova.

Název trasy: MTB Žamberk

Délka: 67 km

Datum: 11.8.2004

Související článek: zde

Žamberk - modrá tz. směrem na Helvíkovice - za čerpací stanicí vlevo ze značky mezi domy a na polní cestu k letišti - vlevo po silnici podél železnice a vpravo k přejezdu - žlutá tz. přes Dlouhoňovice - rozcestí Kozinec - Písečná - Žampach - červená tz. přes Hejnici do České Rybné - vlevo po silnici, na konci obce vpravo polní cestě na Pustiny - červená tz. - Litice - Brná - na úplné začátku obce vpravo do kopce po asfaltové silnici do lesa - rozcestí s červenou tz. - červená tz. - restaurace Na vyhlídce - přejet silnici I. třídy - rozcestí s modrou tz. - modrá tz. údolím Zdobnice proti proudu - Slatina - stále modrá - Jolinčino údolí - žlutá tz. do Rokytnice a dále do Žamberka.

Název trasy: Z Čenkovic na rozhlednu Lázek

Délka: 39 km

Datum: 16.6.2003

Související článek: zde

Čenkovice - po silnici na Hoblovnu - za levotočivou zatáčkou vlevo na polní cestu do kopce přes louku a kótu 785,8 dále na modrou tz. - Buková hora - zelená tz. - vrch Strážka - Výprachtické sedlo - Heřmanice - Cotkytle - vrchol Lázek - Albrechtice - modrá tz. údolím Moravské Sázavy - Výprachtice - dojezd po silnici do Čenkovic.

Název trasy: Podél Liberského potoka

Délka: 27 km
Obtížnost: lehká

Mapa: zde (695 kB)

Datum: 15.9.2007
Zapsal: Martina

Skuhrov nad Bělou - asi 1km za obcí směrem na Deštné odbočit do lesa na Biskupskou cestu - nahoře výjezd z lesa - vlevo po silnici ke křížku pod lípami - rovně do pole po polní cestě - Podolí (Pádolí) - žlutá t.z. Šajtavským lesem - asi po 2km od Pádolí opustit značku (je to v místě, kde značka zahýbá prudce vlevo kolem plotu lesní školky) - zde pokračovat po nejvýraznější lesní cestě - napojení se na červenou v místě, kde se sbíhá několik cest - rozcestí s modrou t.z. - pokračovat po modré - Kačerov, u kostela vpravo dolů kolem stavení k potoku - stále po modré značce podél potoka - na silnici vpravo do kopce do Prorubek - v Prorubkách na křižovatce vpravo na vedlejší a postupně po polní cestě - výjezd na silnici a pokračovat vpravo do kopce - po necelém 0,5km odbočit vlevo na polní cestu - vjezd do lesa a sjezd k řece Kněžné - brod - za brodem téměř rovně po zelené značce k lesu - prudký výšvih úvozem - za lesem opustit značku a jet vpravo na polní cestu - Ovčín - silnice do Debřece - před Skuhrovem kolem rybníku na vedlejší cestu a dojezd zpět do Skuhrova.

Název trasy: Pohodové podhůří

Lokalita: Orlické hory, Orlické hory

Mapa: ---

Datum: 13.6.2009
Zapsal: Martina

Rychnov nad Kněžnou - modrá t.z. na S - Nad Lukavicí - Skuhrov nad Bělou - po silnici směr Deštné - asi 1 km za Růženinou huťí před mostem vpravo do prudkého kopce do lesa (lesní cestě místní říkají Biskupská) - na asfaltu vlevo - napojit se kousek na žlutou t.z., ale po chvíli ji opustit a pokračoval polní cestou rovně na křižovatku s asfaltovou silnicí - opět rovně směr Podolí - žlutá t.z. směr Zdobnická Seč - červená t.z. - Rampuše - opustit červenou vlevo po silnici a po asi 1 km se napojit na zelenou t.z. - Bělá - Javornice - Čihadlo - zde možno: a) žlutá t.z. k Ivanskému jezeru a po červené t.z. zpět do Rychnova nebo b) stále po zelené t.z. zpět do Rychnova. Na okruhu se střídá několik těžších míst s lehkými a odpočinkovými pasážemi.

Název trasy: Liberský potok a Ivanské jezero

Obtížnost: lehká

Mapa: ---

Datum: 28.6.2009

Související článek: zde

Skuhrov nad Bělou - asi 1km za obcí směrem na Deštné odbočit do lesa na Biskupskou cestu - nahoře výjezd z lesa - vlevo po silnici ke křížku pod lípami - rovně do pole po polní cestě - Podolí (Pádolí) - žlutá t.z. Šajtavským lesem - asi po 2km od Pádolí opustit značku (je to v místě, kde značka zahýbá prudce vlevo kolem plotu lesní školky) - zde pokračovat po nejvýraznější lesní cestě - napojení se na červenou v místě, kde se sbíhá několik cest - rozcestí s modrou t.z. - pokračovat po modré - Kačerov, u kostela vpravo dolů kolem stavení k potoku - stále po modré značce podél potoka - na silnici vlevo do kopce do Liberka - napojit se na červenou t.z. - silnice do Jaroslavi - stále červená t.z. vlevo do terénu - Ivanské jezero - Rychnov - modrá t.z. na sever po asfaltové a později šotolinové polní cestě - krátký úsek silnice - dojezd přes les a sjezd do Skuhrova nad Bělou.

Název trasy: Kolem České Třebové

Lokalita: Českotřebovsko, Orlické hory

Délka: 50 km

Datum: 1.8.2009
Zapsal: Jirka

Související článek: zde

Česká Třebová - modrá t.z. - Skuhrov - Třebovské stěny - Lanšperk (kaple a zřícenina hradu) - zelená t.z. k Lanšperk žst. - vlevo na asfaltovou cyklostezku - Ústí nad Orlicí - po silnici výjezd na Andrlův chlum - zelená t.z. - U zabitého - Kozlovec - Pod Kozlovcem - Přívrat - Zhořský kopec - Kozlovský kopec - modrá t.z. - Za Horami - zelená t.z. dojezd do České Třebové.

Název trasy: Podél Říčky a Zdobnice

Délka: 55 km

Datum: 12.6.2010

Související článek: zde

Skuhrov nad Bělou - Biskupská cesta - na silnici vlevo a u křížku rovně na polní cestu přes louky směr Podolí - žlutá t.z. směr pramen Kněžné a Šajtava - žlutou t.z. opustit v prudkém ohybu vlevo a zde pokračovat rovně lesní cestou - příjezd na rozcestí s červenou t.z. - rozcestí s modrou t.z., zde vlevo do Zdobnice - kousek po žluté t.z. nahoru ke kostelu - zde na křižovatce značku opustit a pokračovat lesní cestou prudce vzhůru k lesu - cesta se postupně rovná a stáčí se vpravo podél lesa - ke kapličce - na lesních cestách držet přímý směr na Rysé - dojezd na žlutou t.z. - sjezd do Říček a dále k modré t.z. podél řeky Říčka - pokračovat ve sjezdu po modré - rozcestí Hamernice - stále modrá (pozor zde je úsek s polomy) - rozcestí Pod Pěčínem - modrá t.z. - Slatina nad Zdobnicí - Pekelec - žlutá t.z. - vpravo do kopce na červenou značku - červená t.z. - k odbočce Pod Jahodovou horou - pokračovat rovně na žlutou t.z. - přejezd silnice - rovně dolů po žluté t.z. - napojení se na zelenou - vlevo po zelené t.z. až do Rychnova nad Kněžnou - na začátku města přejezd přes řeku a napojení se na modrou t.z. vedoucí na sever - průjezd Habrovou - asfaltová cesta v poli, stále značená modrou - polní cesta - příjezd na silnici - po 600 metrech vlevo po modré do lesa - průjezd lesem a loukami - sjezd do Skuhrova nad Bělou.

Název trasy: Centrální Orlické hory

Délka: 66 km

Datum: 27.8.2011

Související článek: zde

Skuhrov nad Bělou Mýto - směr Mnichová - za první chalupou vlevo - sjezd přes brod a stále rovně na sever - údolím nahoru - příjezd na lesní asfaltovou cestu - po ní vpravo - asi po půl kilometru po výjezdu stoupající zatáčky vlevo do lesa - stoupající lesní cesta směr červená t.z. - po červené vpravo - rozcestí se žlutou t.z. žlutá t.z. směr Sedloňov - Sedloňov - výjezd po asfaltové silnici Polomský kopec - rozcestí s červenou t.z. - Vrchmezí a zpět - červená t.z. - Masarykova chata - dále po červené, ale po 1 km v levotočivé zatáčce rovně na polní cestu - rozcestí zelené a červené t.z. pod Velkou Deštnou - Velká Deštná - červená t.z. - modrá t.z., po 0,5 km vlevo po polní cestě - Homole - červená t.z. - Kunštátská kaple - Pěticestí - žlutá t.z. - Zakletý - 1,5 km po žluté a tu opustit vpravo na lesní cestu na kótu 714,2 a přes most přes Říčku - Rysé - vpravo na polní cestu a stále rovně přes les a dále podél lesa - Zdobnice - modrá t.z. - rozcestí s červenou t.z. - červená t.z. na sever - opustit červenou t.z. a nejkratší cestou na žlutou t.z. (kóta 819,7) - žlutá t.z. - Podolí - zelená t.z. - Polanka - podél řeky Kněžná - Benátky - opustit zelenou t.z. - Ovčín - Debřece - Skuhrov nad Bělou.

Název trasy: Sjezd Říčky, Zdobnice a Orlice

Lokalita: Orlické hory, Poorlicko

Délka: 45 km

Datum: 30.8.2014

Související článek: zde

Tentokrát jde o trasu podniknutou v kombinaci s vlakem. My jsme si vybrali výchozí místo (a následně i cíl) Týniště nad Orlicí, ale dá se to dobře prodloužit z/do Hradce Králové.

Z Rokytnice v Orlických horách - žlutá značka - Julinčino údolí - vlevo na modrou - Slatina nad Zdobnicí - Rybná nad Zdobnicí - Libštejn - Peklo nad Zdobnicí. Za železniční zastávkou Peklo vpravo na neznačenou polní cestu - pod silniční most - do centra Vamberka - pod mostem pod náměstím opět napojení na modrou t.z. - Doudleby. Na okraji Doudleb změna na žlutou t.z. směr Kostelec nad Orlicí, ale pozor, při výjezdu na silnici od Seykorovy studánky odbočit vlevo na silnici a šlapat do kopce. Skoro na konci lesa je pěšina (vracečka vpravo) značená červenou t.z., na ní odbočit. Jet po červené až ke křížku, zde pokračovat rovně po polní cestě a první odbočkou vlevo (velmi neznatelná polní cesta se postupně více rýsuje) směr obec Kostelecká Lhota. Rovně přes následnou silnici a dojezd do severozápadního okraje obce. Dát se vpravo až na silnici, na ní vlevo k lesu. Odbočit na modrou t.z., ale pouze na několik set metrů. V první levotočivé zatáčce, hned na jejím začátku, pokračovat rovně. Lesní cesta nás přivede na značenou cyklostezku (lesní cestu) do Zdelova. Dojezd po cyklotrase 4161 a následně 4160 až do Týniště nad Orlicí.

Název trasy: Od pramenu Kněžné do Lukavice

Lokalita: Orlické hory, Podorlicko

Délka: 13 km
Obtížnost: velmi lehká

Datum: 27.8.2016
Zapsal: Mirek

Sjezd údolím řeky Kněžná od jejího pramene do Lukavice. V první části je to sice po asfaltu, ale závěrečná pasáž je parádní a přestože je téměř po rovině, nabízí pestrý povrch včetně bahnisek, brodů, kamenů a kořenů. Dá se napojit jako návratová trasa do Rychnova nad Kněžnou z nějaké vyjížďky v Orlických horách.

Název trasy: Okolí Čenkovic - sever

Délka: 45 km

Datum: 21.6.2008

Související článek: zde

Čenkovice - horní okraj obce - kolem vrchu Jeřáb - Červenovodské sedlo - Suchý vrch - Bradlo - tur. rozcestník Nad Boudou - sjezd po zelené t.z. na SV - pak po neznačené cestě k okraji lesa a přes louky/pole do Boříkovic - vlevo po silnici do Polska - za hraničním přechodem vlevo na zelenou t.z. - Petrovičky - rozcestí s červenou t.z. - na J do Vlčkovic - zde rovně dolů podél Studenského potoka - rozcestí se žlutou t.z. - vlevo na žlutou - Bořitov - Sobkovice - Jablonné nad Orlicí - modrá t.z. - Bystřec - proti proudu potoka Bystřec do Čenkovic.

Název trasy: Přes Suchý vrch na Zemskou bránu

Délka: 77 km

Datum: 15.6.2003

Související článek: zde

Čenkovice - horní okraj obce - kolem vrchu Jeřáb - Červenovodské sedlo - Suchý vrch - Bradlo - tur. rozcestník Nad Boudou - sjezd po zelené t.z. na SV - (původně jsme jeli až do Lichkova, ale lepší je jet podle následujícího popisu) pak po neznačené cestě k okraji lesa a přes louky/pole do Boříkovic - vlevo po silnici do Polska - za hraničním přechodem vlevo na zelenou t.z. - Petrovičky - České Petrovice - Čihák - na okraji lesa vlevo na lesní cestu (neznačená) sjezd k Pašerácké lávce a odbočka k Zemské bráně - pak po modré t.z. po směru toku Orlice - Klášterec nad Orlicí - Pastviny - Studenská zátoka - rozcestí se žlutou t.z. - vlevo na žlutou - Bořitov - Sobkovice - Jablonné nad Orlicí - modrá t.z. - Bystřec - proti proudu potoka Bystřec do Čenkovic.

Název trasy: Švih z Rychnova na odpoledne

Lokalita: Poorlicko, Orlické hory

Datum: 3.6.2018

Související článek: zde

Začínáme v Rychnově u koupaliště - červená t.z. asi 200 metrů k rozcestí se zelenou t.z. - zelená t.z. - hotel Studánka - žlutá t.z. - Čihadlo - na jih přes silnici 319 - po značce do lesa - rozcestí Nad Betlémem - opustit značku a pokračovat rovně - příjezd na červenou t.z. - za kaplí sv. Anny opustit červenou značku a pokračovat rovně sjezdem do Slatiny nad Zdobnicí -  napojení na modrou t.z. směr západ - hravá pěšina po břehu Zdobnice - kolem železničního mostu přes Zdobnici - mírné stoupání k silnici - na silnici vpravo dolů směr Peklo - za železničním přejezdem vlevo po modré t.z.  - příjezd k železniční zastávce Peklo nad Zdobnicí - vlevo na silnici a po pár metrech hned vpravo na polní cestu pod viadukt obchvatu Vamberka - držet se stále v přímém směru - pěšina podél řeky - vpravo na most a pak průjezd Vamberkem po Smetanově nábřeží - napojení se na modrou t.z. u starého mostu - modrá t.z. pod viadukt silnice č. 14 - Doudleby nad Orlicí - vlevo přes obloukový most - za mostem vpravo do Švermovy a dále do Fügnerovy ulice - sledovat polní cestu k napojení se žlutou t.z. - po žluté směr Kostelec nad Orlicí - přejezd silnice - u soutoku řeky a náhonu se držet levé pěšiny vedoucí pod opukovým svahem - ulice U Kapličky - vpravo na sever a dále přes pěší lávku přes řeku - za lávkou vlevo pěšinou, pak opět lávka a výjezd do ulice Purkyňova - vlevo do ulice Za Drahou - na hlavní silnici vpravo přes železniční přejed, pak vlevo k zastávce a za ní pokračuje šotolina do zámeckého areálu (občerstvení) - pak průjezd městem zpět k východu - na kruháči vlevo ulice Pelclova - cyklotrasa 4313 - do Synkova - po přejetí hlavní ulice vpravo na Ovocnou stezku - Jedlina - Jedlinská Lhota a příjezd do Rychnova.

POZOR! Od doby, kdy jsme jednotlivé trasy projeli a zmapovali se často změnilo turistické značení v terénu. Zejména u starších tras již neodpovídá barevné značení nebo je značka vedena jinudy než popisujeme.

Postupně proto doplňujeme mapy s možností stažení gps souřadnic k jednotlivým trasám (na Cykloserver.cz nebo Mapy.cz). Kdybyste narazili na nějaký rozdíl nebo problém na námi uvedené trase, prosím, dejte nám vědět.