Úvod / MTB / Tipy na mtb trasy

Hodnocení: ****

Datum: 7.6.2006

Související článek: zde

Hradec Králové - červená tz. proti toku Labe - Lochenice - žlutá tz. do Neděliště - za vsí vpravo na polní cestu do úvozu - Chlum (rozhledna) - po polní asfaltce do Čištěvse - červená tz. do lesa, pak pokračovat stále rovně lesem - výjezd z lesa na polní asfaltku - Benátky - silnice do Cerekvice - na východ do lesa a lesem přes Čenice do Velkého Vřešťova - silnice do Maňovic - vpravo lesem a pak přes pole do Rohoznice - Miletín - modrá tz. na sever, z ní odbočit na Úhlejov - polní cestou nahoru - zelená tz. k lesu kolem osady Růžovka - Zvičina - zelená tz. na východ - žlutá tz. - červená tz. až na silnici - kousek po silnici přes křižovatku, za ní vlevo do lesa na modrou tz. - Zálesí - přejezd na červenou tz. - Pod Betlémem po silnici nahoru - Hřibojedy - zelená tz. - Nouzov - modrá tz. - Velichovky - červená tz. stále na jih lesem - Černožice - přejet k Labi a podél toku po levém břehu na Smiřice - za Smiřicemi využít polní cesty, která se zase připojí k Labi - u Lochenice napojení se na červenou tz. - Hradec Králové.

Název trasy: Královéhradecký les

Délka: 75 km

Mapa: zde (258 kB)
GPS: ---

Datum: 11.9.2005

Související článek: zde

Žlutá tz. z Nového Hradce - kolem rybníka Cikán rovně lesem na červenou tz. - vyhlídka nad Lhotou - na modrou tz. - dále vracečkou na žlutou tz. - Koliba - z Koliby kolem restaurace přímo na sever do lesa - na panelové křižovatce vpravo do kopečka a stále rovně až k neznatelné pěšině po okraji zalesněného svahu - vracečka malým sjezdem do osady U třech prdů - napojení se na zelenou tz. - Hoděšovice - Vysoké Chvojno - křížení s červenou tz. - u silnice opustit zelenou a kousek po asfaltu, pak vlevo šikmo lesem na modrou tz. - stále na sever na Suté břehy - žlutá tz. pěšina místy podél Orlice - před Štěnkovem žlutou opustit a pokračovat podél toku do Krňovic (lesní a polní cestou mezi chatkami) - Krňovice a červená tz. - Běleč - po značené cyklistické opět do lesa - napojení se na červenou tz. a vpravo k rybníku Výskyt - kousek zpět a po stezce pro koně na východ k rybníku Šanovec - červená tz. na jih a dále na východ - na široké šotolině opustit červenou a odbočit vlevo - šotolina až do Bělče - zelená tz. mezi domky - chatkovou oblastí až na konec - po silnici k první odbočce vlevo na polní cestu u lesa mezi chatky - Svinary - žlutá tz. - Stříbrný rybník - Malšovice.

Název trasy: Kunětická hora bez asfaltu

Délka: 45 km
Obtížnost: velmi lehká
Hodnocení: *

Mapa: zde (301 kB)

Datum: 31.7.2004

Související článek: zde

Nový Hradec na křižovatce žluté t.z. se zelenou (nad Panelkou). Po žluté t.z. kolem rybníku Cikán, žlutá odbočuje vlevo - pokračovat rovně po lesní cestě - křižovatka, vlevo po červené t.z. - vyhlídka nad Lhotou - rozcestí s modrou t.z. - po modré na žlutou t.z. - po žluté t.z. lesní pěšinou směrem na Kolibu - rozcestí s červenou t.z. - vpravo po červené po lesní cestě - přejezd asfaltové cesty, opustit značku a pokračovat lesní cestou rovně - na konci lesa se držet cesty vpravo podél lesa(!) - asi 2km stále pokračovat po polní cestě podél lesa - z této cesty pak odbočuje cesta vlevo k silnici, jet po ní - přejet silnici a stále rovně skoro neznatelnou cestou v trávě - asi po 1,2km se tato cesta rozděluje, držet si směr vpravo, je tam polní cesta vysypána kamením podél stromů a míří vpravo k lesu - po ní k lesu a na kraji lesa vlevo - stále se držet cesty v přímém směru - přejezd silnice mezi Dřítečí a Újezdem - dál rovně do lesa po panelové cestě, na jejím konci zatáčka vlevo - lesní cesta později vybíhá z lesa a přes pole k silnici (Dříteč - Dražkov) - vpravo po silnici - po necelém 1km se objeví polní cesta vlevo - vlevo do luk a rovně téměř k Labi - cesta vede trávou vpravo proti toku Labe - překonání potoku Hradečník (je tam betonový jez) - podél Labe k mostu a po silnici vlevo - Němčice - vlevo mezi domy a později polní cestou podél ohrad do lesíku s chatkami - držet si směr šikmo vpravo - výjezd z lesíku - polní cesta k patě Kunětické hory - odbočka vlevo prudce nahoru mezi ploty na silnici k vrcholu a hradu. Zpět stejnou cestou.

Název trasy: Výskyt - Homole - Suté břehy

Délka: 50 km

Mapa: ---
GPS: ---

Datum: 24.4.2008
Zapsal: Mirek

Popis začnu u rybníka Výskyt kam lze libovolně z Hradce dojet: po žluté t.z. na rozcestí Černá stráň - po modré t.z. Bělečko - Homole - po žluté t.z. na jih - po 2,5km za přejezdem asfaltové cesty (kóta 282,6) zatočit vlevo na neznačenou lesní cestu - cesta se postupně stáčí vpravo - po 800m zatočit vlevo a držet se stále přímo na východ (občas to nejde, stačí se jen v pravoúhlých cestách držet na východ) - vyjede se na modré t.z. vedoucí na sever k Sutým břehům - po žluté t.z. podél Orlice k chatkám u Štenkova - po neznačené polňačce do Krňovic - červená t.z. - Běleč - zelená t.z. - Škvárovka - přejet silnici a kolem hájovny do lesa - okraj Svinar - vlevo na červenou t.z. - Stříbrný rybník - žlutá t.z. - podél Orlice do Hradce Králové.

Název trasy: Poorlickou nížinou

Lokalita: Hradecko, Poorlicko

Délka: 80 km

Datum: 28.10.2009

Související článek: zde

Hradec Králové - přes Plachtu se proplést zadem za lesním hřbitovem a vyhnout se in-line bruslařům k Výskytu - od výskytu po červené, ale na první lesní křižovatce vpravo, asi po 0,5 km se cesta stáčí vlevo na východ směrem k rybníku Šanovec - stále rovně na šotolinovou lesní cestu - na ní vlevo k Marokánce na silnici - vpravo Krňovice - Třebechovice - modrá t.z. - Nová Ves - dále na rozcestí se zelenou t.z. Nad Voděrady - po zelené Ježkovice - žlutá t.z. - Týniště nad Orlicí - červená t.z. - Borohrádek - výjezd na silnici směr Chvojno, 400 metrů za obcí vlevo po neznačené lesní cestě stále na západ na modrou t.z. a pak na sever - Suté břehy (the best) - žlutá t.z. podél Orlice a později opustit a pokračovat do Krňovic - červená t.z. - Běleč nad Orlicí - Stříbrný rybník - žlutá t.z. nakonec podél Orlice zpět do Hradce Králové.

Název trasy: Hradecká pětatřicítka

Délka: 36 km
Obtížnost: velmi lehká
Hodnocení: **

Datum: 28.3.2011
Zapsal: Mirek

Jste z Hradce Králové a hledáte tady nějakou pěknou a příjemnou pětatřicítku? Jednu pro vás mám, i když má ve skutečnosti asi o kilometr víc. Okruh se dá začít třeba u Lidlu na výpadovce na Brno.

Lidl - po cestě za domy na jiho-východ - průjezd po pěšině přes Plachtu - na křižovatce lesních cest vpravo a hned šikmo vlevo na koňskou stezku - přijedeme na okraj plotu lesního hřbitova - podél plotu na východ - na konci plotu po lesní cestě vpravo na jih - na druhé křižovatce vlevo a stále rovně - přejezd asfaltové lesní cesty (pozor na in-line bruslaře) mezi stromy po pěšině - přejezd šikmo přes asfatovou lesní cestu - červená turistická značka k rybníku Výskyt - průjezd kolem rybníka - výjezd mírného a krátkého kopce - odbočit vpravo ze značené cesty - cca po 500 metrech se lesní cesta stáčí vlevo - pak si asi 3 km držet přímý směr na východ (v tomto úseku se křižuje zelená t.z., Bělečský potok a silnice) - napojení se na červenou t.z. - červená t.z. - rozcestí Přívratka - žlutá t.z. - Lesní křižovatka - po 2,5 km vyjíždí žlutá na křižovatce u dřevěného plotu chráněného území Homole a míří vlevo - zde se dát vpravo po neznačené cestě - příjezd na modrou t.z. - v přímém směru po modré t.z. do Bělečka - Bažantnice, hájovna - po 500 metrech opustit modrou t.z. - vlevo po neznačené lesní cestě a stále se jí držet (vede téměř po okraji lesa) - výjezd z lesa a napojení se na zelenou t.z. - ostře vpravo po zelené (výjezd Jíláku) - zelená zatáčí pravoúhle vpravo - po zelené lze dojet až do Hradce nebo ji po 500 metrech od poslední pravoúhlé zatáčky opustit vlevo a dojezd kolem rybníku Císařská zpět na zelenou značku - přejezd lávky přes silnici (výpadovka na Brno) - kostel a autobusová zastávka na Novém Hradci - vlevo po silnici směrem k vodojemu nebo hvězdárně - na úrovni hvězdárny vpravo do terénu a sjezd vlevo podél bývalé lyžařské sjezdovky - stále přímo po pěšině přes louku až k silnici s kruhovým objezdem - před silnicí vpravo podél silnice až k Lidlu.

POZOR! Od doby, kdy jsme jednotlivé trasy projeli a zmapovali se často změnilo turistické značení v terénu. Zejména u starších tras již neodpovídá barevné značení nebo je značka vedena jinudy než popisujeme.

Postupně proto doplňujeme mapy s možností stažení gps souřadnic k jednotlivým trasám (na Cykloserver.cz nebo Mapy.cz). Kdybyste narazili na nějaký rozdíl nebo problém na námi uvedené trase, prosím, dejte nám vědět.